-درد.jpg

گردن درد

گردن درد یکی از شایع ترین درد ها است . از هر پنج نفر یکی صبح ها با درد گردن از خواب بیدار می شود . درد رار در کل روز خواهند داشت . داشتن گردن سالم از جمله نعمت های است که تا وقتی به گردن درد مبتلا نشده ایم قدرش را نخواهیم دانست . گردن درد به دلیل رشد تکنولوژی و پشت میز نشینی در حال افزایش است .

"<yoastmark

دلایل شایع گردن درد

آسیب های شلاقی

ابتلا دیسک

اختلالات عملکرد مفاصل فاست

اغلب به یکی از صور زیر بروز می کند :

• درگیری نسج نرم سندرم میوفاسیال
  • اسپاسم شدید (تورتیکولی)

آتروز

علائم خطر گردن درد

• سن بالای ۵۰ سال
  • سابقه ی تروما شدید
  • انتشار درد به اندام فوقانی و دست
  • ضعف دست ها و اندام فوقانی
  • اختلال تعادل و راه رفتن
  • اختلال کنترل ادرار یا مدفوع
  • سابقه سرطان
  • کاهش وزن بدون توجیه
  • سندرم داون (منگولیسم)
  • سابقه روماتیسم

باورهای غلط  آسیب اعصاب گردن

این باور که ورزش کردن برای کمر درد و گردن درد زیان آور است باوری نادرست است، ورزش برای اعصاب گردن ضرری ندارد . حتی کسانی که دچار آُسیب کمر و یا گردن هستند می توانند تحت نظر پزشک ورزش های نرم و سبک را انجام دهند .

ورزش کردن در سن بالا ارتباطی به آسیب به مهره ها ندارد اما این نیز نادرست بیشتر این دردها ها در سنین بالا به دلیل کم تحرکی رخ می دهد تا ورزش .

برخلاف باور رایج کسانی که ورزش نمی کنند این افراد می توانند با ورزش های سبک شروع کنند و با ورزش های حرفه ای ادامه دهند . این کار با نظارت متخصصین حتی در سالمندان نیز برای سلامتی گردن مفید است .

طبق تحقیقات انجام شده خوابیدن بر روی تشک های نرم برای حفظ سلامت مهره ها، اعصاب گردن، عضلات و کمر مفید است . بعضی از ما برای تسکین دردهای گردن از مسکن ها استفاده می کنیم که درد گردن نتیجه گرفتگی یا فشار است و با مصرف مسکن ها و آرام شدن این عضو بی توجهی به سلامتی این عضو ادامه می یابد و درمان نمی شود .

درمان گردن درد

اصولا وابسته به علت این درد است . حاد یا مزمن بودن درد و درمان های قبلی باید لحاظ شود .

اصلاح پوزیشن

در ابتدا به فرد آموزش داده می شود چه طور بنشیند و بایستند و نحوه نشستن پشت میز نشستن آموزش داده می شود زیرا تمامی این ها موثر می باشد .

ورزش درمانی

طبق صلاح دید ورزش های برای درمان این عارضه آموزش داده می شود که جهت کاهش درد و در روند درمان بسیار موثر است .

درمان های دستی

این نوع درمان بسیار موثر در روند درمان بیماری می باشد و با ماساژ ها و درمان های دستی در یک جلسه درمان صورت می گردد .

درمان فیزیوتراپی

یکی از روش های موثر در روند درمان بیماری، فیزیوتراپی می باشد که با توجه به نوع عارضه و شرایط فرد تعداد جلسات آن متفاوت می باشد .

اگر شما به بیماری گردن درد مبتلا شده اید یا مایل هستید از روش های درمانی غیر از جراحی را انتخاب نمایید . می توانید با کلینیک درد پردیس تماس بگیرید تا همکاران ما شما را در انتخاب روش مناسب، جلسات درمان و هزینه های روش درمانی راهنمایی نمایند .

درمان انواع درد

سر درد