-درمانی-min.jpg

لیزر درمانی

لیزر درمانی یا لیزر تراپی یکی از درمان مربوط به فیزیوتراپی که توسط متخصصین درد و فیزیوتراپ انجام می شود، استفاده از لیزر است . از لیزر درمانی جهت درمان انواع درد ها و مشکلات عضلاتی و اسکلتی مورد استفاده قرار می گیرد .

لیزر کاربرد های بسیار زیادی دارد؛ لیزر در جراحی ها و در موارد غیر جراحی مورد استفاده قرار می گیرد . طبیعتا متخصصین درد به منظور درمان های غیر جراحی و بدون ایجاد برش و سوختگی به درمان بیماری ها می پردازند که یکی از روش های غیر جراحی و غیر تهاجمی استفاده از لیزر درمانی می باشد .

"<yoastmark

کاری که لیزر انجام می دهد این است که با استفاده از نور متمرکز شده پر توان در بدن نفوذ می کند و به عمق سلول ها وارد می شود و متابولیسم سلولی را تغییر می دهد . در حقیقت سرعت چرخه متابولیسم سلولی را تشدید می کند و سبب بهبود و بهتر شدن وضعیت ها می شود و اکسیژن رسانی به سلول ها را بیشتر می کند و در نهایت با افزایش خون رسانی موضعی باعث برطرف شدن و کاهش درد و التهاب می باشد . یکی از نواحی که بسیار شایع است درمان گردن درد با لیزر درمانی می باشد .

لیزر درمانی چیست ؟

لیزر یک وسیله است که نور را به صورت پرتوهای موازی و باریک با طول موج مشخص می پراکند . دستگاه لیزر در واقع ماده ای فعال کننده متشکل از نور می باشد که درون محفظه تشدید نور قرار گرفته است . دو آینه در داخل دستگاه و پروب لیزر وجود دارد که سبب انعکاس نور از این منبع می شود که سبب تولید اشعه های با نور و توان بالا می شود که این نوع اشعه ها مجموعه ای از یک یا چند طیف رنگی می باشند .

مزایای لیزر درمانی

یکی از بهترین مزیت های این روش درمانی کوچک بودن لیزر می باشد زیرا همین امر باعث شده تا برای تمامی نواحی بدن مورد استفاده قرار گیرد . هر روش درمانی می تواند سخت و درد آور باشد اما لیزر درمانی یک روش کاملا بدون درد و غیرتهاجمی می باشد . از دیگر مزیت های این روش درمانی این است که هیچ گونه آسیبی به بافت های اطراف ناحیه مورد نظر وارد نمی آورد .

آیا ترکیب لیزر درمانی با روش‌های دیگر درمان امکان‌پذیر است؟

استفاده از روش های درمانی اغلب اوقات می تواند برای رسیدن به نتیجه مطلوب تر کمک نماید و سرعت بهبودی و تسکین درد را کاهش دهد . معمولا انجام دادن روش های درمانی همانند طب سوزنی، فیزیوتراپی، برق درمانی و تغذیه درمانی همراه با لیزر درمانی تاثیر بسزایی در روند درمان خواهد داشت . لیزر درمانی همانند مگنت تراپی یک وسیله درمانی برای متخصصین درد است . گاهی ممکن است برای رسیدن به نتیجه مطلوب از چندین روش نیز استفاده شود .

کلینیک چند تخصصی درد پردیس با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری ها می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند .

آیا نتایج طولانی مدت است ؟

یکی از بهترین روش های درمان برای بیماری ها به شمار می آید که نتایج این روش درمانی همیشگی خواهد بود .

انجام لیزر درمانی چقدر طول می کشد ؟

مدت زمان انجام این روش درمانی با توجه به نوع درمان و اندازه ناحیه مورد نظر متفاوت خواهد بود، اما به طور معمول حدود ده تا بیست دقیقه به طول می انجامد . در صورتی که بیماری ها و عوارض مزمن باشند بهتر است، در هفته دو تا سه بار با استفاده از این روش درمانی به درمان خود بپردازند تا به نتایج مطلوب تری برسند .

موارد استفاده از لیزر در بیماران طب فیزیکی و توانبخشی

• درمان آرتروز
  • درمان دیسک
  • درمان خار پاشنه
  • ترمیم زخم
  • درمان انواع درد ها
  • تغییر در متابولیسم سلولی
  • افزایش خون رسانی ناحیه تحت درمان
  • کاهش التهاب موضعی
  • درمان آسیب های ورزشی
  • درمان ترمیم اعصاب محیطی
  • و …

لیزر درمانی یک روش درمانی بسیار ساده می باشد، در صورتی که تمایل به درمان بیماری خود بدون بیهوشی و جراحی دارید این روش درمانی بسیار موثر می باشد . جهت درمان و انتخاب روش درمانی مناسب با توجه به شرایط خود می توانید با متخصصین درد در کلینیک درد در تهران مشورت نمایید، برای مشاوره تخصصی با شماره های ۸۸۹۱۶۳۰۱  ۸۸۹۲۵۴۳۰ تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام کلینیک درد پردیس مراجعه کنید .

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین کلینیک درد در تهران مراجعه نمایید .

تلفن تماس: ۸۸۹۱۶۳۰۱ – ۸۸۹۲۵۴۳۰

آدرس: تهران، خیابان ولی عصرپایین تر از مطهری کوچه حسینی راد پلاک ۴۸ طبقه همکف