-انواع-درد.jpg

درمان درد

درمان درد : تعریف درد: درد یک احساس ناخوشایند است که به دنبال تحریک گیرنده های درد ایجاد می شود . هر عاملی که باعث صدمه به بیمار شود علامت آن درد است، پس درد می تواند یک علامت هشداردهنده باشد .

درمان درد

درمان درد و انواع آن

اما همان طور که می دانیم درد انواع مختلفی دارد که از نظر زمانی و کیفیت متفاوت می باشند . از نظر زمانی بدین صورت است که به صورت دردهای حاد، تحت حاد و مزمن تقسیم می شود . درد های حاد شاید حالت علامت داشته باشند و همین امر سبب توجه به آن عامل آزرنده می شود و اگر خوب درمان نشوند، تبدیل به دردهای تحت حاد و مزمن می شوند . معمولا مدت زمان درد ها تا شش هفته جزء درد های حاد هستند و از شش تا دوازده هفته دردها به دردهای تحت حاد تبدیل می شوند و از سه ماه بیشتر به دردهای مزمن بدل می شوند .

درد های مزمن اهمیت خاصی دارند و زمانی که دردی مزمن شود درمان آن با نوع دیگر دردها کاملا متفاوت است . پس این علامت ها بسیار مهم هستند تا سریع تر عامل ایجاد کننده آن را درمان کنیم تا به دردهای مزمن تبدیل نشوند .

به طور مثال: اکثر افراد کمر درد را تجربه کرده اند و این نوع درد شامل این تقسیم بندی زمانی نیز می شود لذا با این تقسیم بندی به خوبی می توان این درد را درمان کرد . اما در کنار آن یک تعداد علائم هشدار وجود دارد که در این صورت این دردهای حاد هم خیلی اهمیت پیدا می کند .

سلامت سلول ها

سلامتی با کارکرد اساسی ترین واحد زیست شناسی بدن انسان سلول مشخص می شود . اینکه چگونه سلول ها به خوبی کار می کنند و چگونه به خوبی بازسازی می کنند و چگونه به خوبی تکثیر میابند در نحوه ی عملکرد در ناحیه بافت و اعضای بدن و سیستم کارایی ما در کارهای روزانه ما منعکس می شوند . سال خوردگی نتیجه صدمه به سلول ها است که در طول زمان ساخته شده است . کوچکترین ناکارآمدی در بازسازی دی ان ای مهار ریشه های آزاد و عملکرد تلومر محیط سلولی ایجاد می کند که سلول ها را بیشتر صدمه می زند . اثرات منفی سلول ناسلام در تمام ابعاد زیست شناسی در تمامی اعضای و رفتار سیستمی و عملکرد آن دیده شده است .

درمان  درد و انواع شیوه ها

روش های مختلفی برای کنترل درد ها اعم از استراحت، فیزیوتراپی تا جراحی وجود دارد . در میانه طیف از تعدادی روش های غیر تهاجمی در کلینیک های درد استفاده می شود . که این نوع درمان ها عارضه خاصی ندارند و بسیار بهتر است انجام جراحی می باشد زیرا این روش های درمانی بسته به نوع درد و علائم بالینی متفاوت است و مدت زمان بسیار کمتری برای انجام این نوع روش های درمانی وجود دارد .

درمان دیسک کمر

یکی از سوالات رایج در بین عموم افراد این است که آیا لازم است هر نوع بیرون زدگی یا دیسک کمر جراحی باز انجام دهد . باید گفت حدود هفتاد درصد از بیماران با دارودرمانی، فیزیوتراپی و درمان های دستی می توان درد آن ها را التیام بخشید و دیسک کمر را درمان کرد . اما حدود بیست تا بیست و پنج درصد از بیماران درد های آن ها باقی می ماند که قدم بعدی درمانی که یک قدم قبل از انجام جراحی باز است . روش های جراحی بسته به آن ها گفته می شود که این نوع درمان ها شامل: رادیوفرکانسی، لیزر و تزریقات اوزون تراپی انجام می شود .

درمان آرتروز

آرتروز یک بیماری شایع است که با توجه به رشد جمعیت شیوع آن بیشتر می شود . روش ها مختلفی برای درمان بعد از تشخیص و علت ایجاد کننده آرتروز وجود دارد . بهترین روش غیرتهاجمی اوزون تراپی می باشد .

درمان درد های سرطانی

درد های سرطانی قسمت فاجعه آور بیماری سرطان است و کنترل درد های سرطان بسیار حساس است و می توان با روش های مختلف نظیر: داروهای که در نخاع زده می شود و تجویز می شود می توان درد بیمار را کنترل کرد تا در مدت طول زندگی از زندگی بدون درد بهره مند شوند .

درمان درد شانه

معمولا درمان به صورت پلکانی و درمان های فیزیکی است و از گرما برای افزایش دامنه حرکات شانه و همین طور از داروهای ضد التهابی و تزریقات موضعی کورتون در ناحیه شانه در صورت لزوم می توان استفاده نمود . از دیگر موارد درمانی استفاده از لیزر درمانی و اولتراسوند و همچنین ورزش های درمانی و فیزیوتراپی که در بیماران تجویز می شود کمک گرفت  .

از دیگر روش های درمان درد شانه انجام تزریقات داخل شانه می باشد که در مورد تزریقات و دیگر روش های درمان ابتدا باید شرایط عمومی فرد مورد بررسی قرار گیرد . به طور مثال مفصل فردی که دچار چسبندگی شده است در صورتی که فرد به بیماری دیابت مبتلا باشد نمی تواند تزریقات انجام دهد و باید مقداری کلی نگرتر نگاه شود . نوع روش درمان با توجه به شرایط عمومی فرد مشخص می شود، بهترین روش های درمانی تحت نظر متخصص تعیین می شود.

درمان زانو درد

در مراحل ابتدایی زانو درد بهتر است چند روز به آن استراحت دهید . از دیگر روش های موثر در درمان درد زانو انجام فیزیوتراپی می باشد . از دیگر روش های درمانی که جهت درمان مورد استفاده قرار می گیرد عبارتست از: گرما درمانی، تحریک عصبی، تمرینات کششی حرکات دستی و طب سوزنی که توسط فیزیوتراپ اعمال می شود و چند روش دیگر که توسط پزشک تجویز می شود می توان از درد زانو رهایی پیدا کرد .اگر مشکل زانو جدی باشد و با روش های ذکر شده رفع نگردد و مطابق با نظر پزشک از روش های مانند:  ارتوکین تراپی و اوزون تراپی استفاده می شود .

درمان دیسک کمر

درمان آرتروز گردن

سر درد

درد ناشی از آسیب عصبی

• بهار

نوامبر 29, 2018 در 2:29 ب.ظ

سلام خسته نباشید، مادر من سر درد دارد و اینکه بیشتر مواقع زمانی سرش درد می گیره که زیاد سرش را خم میکنه و پشت سر و قسمت پشت گوش ایشون بیشتر درد می گیره تا قسمت های دیگه خواستم ازتون بپرسم دلیل این سر درد چی می تونه باشه ؟ دکتر رفته بود گفتن باید برود دکتر مغز و اعصاب خواستم ببینم همین طور یا نه ؟ ممنون

• pardisclinic

دسامبر 4, 2018 در 11:17 ق.ظ

به نظرم از مفاصل گردنی است .
      تشریف بیارورید برای معاینه و درمان

• atosa jadoorian

فوریه 11, 2019 در 8:55 ب.ظ

سلام من مدت ده ساله دردهای شدید مجاری ادراری دارم ، بنا به تشخیص پزشکان سیست بینابینی دارم ، خاستم بپرسم ایا برای این درد میتونم به مرکز شما مراجعه کنم؟

• pardisclinic

مارس 11, 2019 در 2:24 ب.ظ