-آرتروز-زانو-min.jpg

درمان آرتروز زانو

درمان آرتروز زانو : برخی از افراد بر این معتقدند که آرتروز درمان ندارد . اما باید گفت درمان های وجود دارد که با حداقل عوارض جانبی می توان بیماری را بهبود بخشید . هدف از درمان این است که عملکرد فرد حفظ شود . با درمان طب فیزیکی می توان روند تخریبی را کند نمود و شرایط را تسهیل می نماید تا دوره کارایی فرد فراهم شود .

آرتروز زانو به دلیل درگیری غضروف مفصل در سطح مفصل زانو اتفاق می افتد و هر سه تا کمپارتمان (Compartment) مفصل زانو می توانند موجب ایجاد این بیماری شود، اما شایع ترین آن ها کمپارتمان داخلی است که می تواند منجر به پرانتزی شدن زانو شود و اگر کمپارتمان خارجی به این عارضه مبتلا شود سبب انحراف پا به سمت خارج می شود .

درمان آرتروز زانو

آرتروز زانو درمان های متعددی دارد . نوع روش درمان با توجه به شدت بیماری و شرایط بیمار متفاوت می باشد برای آشنایی با روش های درمان آرتروز زانو با ما همراه باشید …

ورزش درمانی

برای پیشگیری از پیشرفت بیماری آرتروز مفصل زانو باید مفاصل اطراف زانو را تقویت نمایید تا از شدت و پیشرفت بیماری بکاهید . به همین منظور انجام فعالیت های ورزشی نقش بسزایی در روند درمان آرتروز زانو خواهد داشت .

فیزیوتراپی

یکی از روش های درمان آرتروز زانو فیزیوتراپی می باشد، فیزیوتراپی شامل اجزای مختلفی می شود که آن می تواند سبب کاهش درد، کاهش تورم زانو و بهبود حرکت زانو شود .

طب سوزنی

گاهی اوقات طب سوزنی می تواند سبب درمان آرتروز زانو شود . طب سوزنی می تواند برای کنترل دردهای ناشی از علت های گوناگون از سردرد ها و کمردرد ها گرفته تا درد مربوط به اختلال مفصل آرواره ای – گیجگاهی یا TMD و درد مربوط به ورم مفاصل و پیچ خوردگی یا کشش عضلانی کمک کننده و مفید باشد . متخصصان طب سوزنی برای رفع مشکلات دیگر بدن نیز این تکنیک را به کار می برند . طب سوزنی روشی است که برای درمان انواع بیماری ها و زیبایی پوست نقش بسزایی دارد .

کفی طبی کفش

استفاده از کفی های کفش خیلی از اوقات می تواند سبب درمان آرتروز زانو و کاهش درد زانو شود . چون مفاصل معمولا با هم در ارتباط هستند . در صورتی که هر کدام از این مفاصل مشکلی داشته باشند می تواند باعث اختلال در حرکت و کارکرد مفاصل کناری خود شوند . بنابراین حتما باید بیمار بررسی شود تا از نظر اینکه مشکلی در کف پا یا حتی ستون فقرات دارد یا خیر . سپس تحت درمان قرار گیرد .

درمان دارویی

دارو ها می تواند به صورت خوراکی استفاده شود و گاهی اوقات یک استامینوفن ساده می تواند باعث کاهش درد بیمار شود و نیاز به داروی دیگری نباشد ولی اگر این درد همراه با التهاب باشد پزشک مجبور است برای درمان از داروهای ضد التهابی استفاده نماید . البته حتما باید داروهای ضد التهابی با تجویز پزشک مصرف شود چون خود هر کدام از این نوع داروها می تواند عوارضی همچون گوارشی، بیماری قلبی و گاهی اوقات افزایش فشار خون شوند بنابراین به هیچ عنوان این نوع داروها را به صورت خود درمانی استفاده نکنید .

داروهای جهت درمان آرتروز زانو مورد استفاده قرار می گیرد که این نوع داروها به صورت پماد های موضعی به عنوان کاهش درد، التهاب و ورم شوند .

کلینیک چند تخصصی درد پردیس با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری ها می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند . برای مشاوره می توانید به کلینیک درد در تهران مراجعه نمایید . برای مشاوره تخصصی با شماره های ۸۸۹۱۶۳۰۱ – ۸۸۹۲۵۴۳۰ تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام کلینیک درد پردیس مراجعه کنید .

درمان آرتروز زانو با اوزون درمانی

بعضی از داروها به صورت تزریق انجام می گردد که این داروها در مفصل زانو و بورسیت های اطراف زانو تزریق می شود تا سبب کاهش درد شود . تزریقاتی که پزشک انجام می دهد از مواد مختلفی استفاده می شود همانند کورتون که مهم ترین دارو ضد التهابی تزریقی است که پزشک از آن استفاده می نماید .

برخی دیگر از داروهای که جهت درمان آرتروز زانو مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان تزریق جهت درمان به کار می رود ژل هیالورونیک اسید و اوزون درمانی می باشد .

اوزون تراپی زانو، روشی است که از رشد باکتری ها و ویروس های مضر جلوگیری می کند. به طور مثال، در صورتی که عفونتی وارد بدن شما شده باشد، اوزون تراپی مانع از گسترش عفونت و باکتری خواهد شد. اوزون تراپی  یکی از موثرترین روش ها در درمان عفونت های ایجاد شده توسط باکتری، ویرس، قارچ و مخمر می باشد.

درمان آرتروز زانو با PRP

PRP در حقیقت پلاسمای غنی از پلاکت است . در این روش درمانی خونی از خود بیمار تهیه می شود و پلاکت های آن را جدا می کنند و به صورت غلیظ شده داخل مفصل تزریق می شود که هر کدام از این تزریق ها نیاز است تا بررسی شود و آیا مناسب بیمار است و آیا ممنوعیتی برای استفاده از تزریق هست یا خیر تا بتوان از آن برای بیمار استفاده نمود .

یکی از روش های موثر در درمان بیماری آرتروز زانو ارتوکین تراپی می باشد، که در این شیوه درمانی متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی از طریق دریافت خون خود شخص و آماده سازی طی فرآیند چهار مرحله ای به فاصله زمانی کوتاه به فرد تزریق می شود . درمان قطعی بیماری در اشخاص مختلف متفاوت است .

درمان جراحی آرتروز زانو

هر چه شدت بیماری بیشتر باشد پزشک را به سمت درمان جراحی سوق می دهد . درمان به صورت جراحی تعویض مفصل زانو یا آرتروسکوپی انجام می گردد .

درمان آرتروز زانو بدون جراحی یکی از روش های پرطرفدار در بین عموم افراد می باشد، اما باید گفت انتخاب روش درمان با توجه به شدت بیماری و شرایط بیمار متفاوت می باشد . در صورتی که هر کدام از علائم این بیماری مشاهده کردید بهتر است برای درمان سریعا اقدام نمایید تا از شدت پیشرفت بیماری بکاهید .

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین کلینیک درد در تهران مراجعه نمایید .

تلفن تماس: ۸۸۹۱۶۳۰۱ – ۸۸۹۲۵۴۳۰

آدرس: تهران، خیابان ولی عصرپایین تر از مطهری کوچه حسینی راد پلاک ۴۸ طبقه همکف