اکتبر 22, 2018 2
-آرتروز-زانو-با-PRP.jpg

درمان آرتروز زانو با PRP

درمان آرتروز زانو با PRP : آیا درد زانو ناشی از آرتروز رنج می برید ؟ آیا همواره در هنگام راه رفتن و انجام فعالیت های روزمره خود درد زانو شما را زمین گیر کرده است ؟ آیا انواع داروها و روش های مختلف در درد زانو شما تاثیر چشمگیری نداشته اند ؟

یکی از راهکارهای درمانی بسیار موثر فرامولکولی برای افرادی است که دچار آرتروز زانو هستند و می دانیم این بیماری در افراد مسن به وجود می آید و علت آن فرسایش غضروف های تشکیل دهنده مفصل زانو است . که در اثر اضافه وزن، فشارهای زیاد فیزیکی بر روی مفصل زانو به وجود می آید و عوامل مختلفی در سن به وجود آمدن آرتروز زانو دخالت دارد .

پی آر پی (PRP) چیست ؟

سلول درمانی یا پی آر پی زانو روشی است که با پیشرفت علم و تکنولوژی به کمک افراد آماده است . یک روش فوق العاده بی خطر و معجزه گر در درمان آرتروز های خفیف، متوسط و حتی آرتروز های پیشرفته که در آن بیمار کاندید تعویض مفصل می باشد به طوری که شصت تا هشتاد درصد از درد بیمار برای مدت حدود یک سال کاهش می یابد . مطالعات جدید هم کارایی PRP (پی آر پی) در تامین و تسکین درد مفصل زانو دچار آرتروز را به اثبات رسانده است .

نحوه انجام PRP

برای درمان آرتروز زانو با پی آر پی مقدار کمی خون از بازو فرد گرفته می شود سپس خون در داخل کیت مخصوصی قرار داده و سانتریفیوژ می شود . فرآیند سانتریفیوژ خون شامل استخراج پر از پلاکت و فاکتور های رشدی است . این فرآیند چند دقیقه ای به طول می انجامد اما در واقعه غلضت پلاکت را تا پنج برابر نسبت به خون طبیعی شما افزایش می دهد این فاکتور های رشدی به محل های مورد نظر در زانو شما تزریق شده و می تواند منجر به رشد و ترمیم غضروف آسیب دیده زانو فرد شود . فرآیند بهبودی شش هفته به طول می انجامد و بیمار به زندگی عاری از درد خود بازمی گردد .

درمان آرتروز زانو با prp

به طور غیر مستقیم تلاش پزشکان بر این است که ترمیم غضروف های از دست رفته را ترسیع کنند تا بدن بتواند از حداکثر توانمندی خود برای مقابله با این فرسایش استفاده نماید . غالب افراد اگر بتوانند کنترلی روی وزن خود داشته باشند و اصول پزشکی را رعایت نمایند، می توانند درد های مربوط به آرتروز را تحمل کنند .

اما سوال اینجا است آیا امکان دارد بتوانیم قبل از انجام تعویض مفصل یا پروتز زانو بیماری را درمان نماییم ؟

خوشبختانه با امکانات به وجود آمده در پزشکی فرامولکولی این امکان هست که با استفاده از پلاسما غنی شده از پلاکت خون بیمار و اضافه کردن فاکتور های درمان گر که از طریق تکنولوژی بایر رزونانس بدست می آید و با استفاده از یکسری ابزار های که نقاط خاصی را بر روی مفصل زانو مشخص می کنند اثر بخشی داروهای فرامولکولی را افزایش می دهد بتوانیم به یک درمان قابل قبول برسیم .

شایان ذکر است، به قدری این درمان موفقیت آمیز بوده که فرد بیمار در همان جلسه ای که در واقعه PRP صورت می گیرد که تحت عنوان PRP پلاس در پزشکی فرامولکولی می شناسیم بهبودی را تا هفتاد درصد حداقل تجربه خواهد کرد و انتهای مراحل درمان بیمار با رضایت خاصی کلینیک را ترک خواهد کرد .

درمان دیسک کمر

درمان آرتروز گردن

اوزون تراپی

کمر درد