-شانه.jpg

درد شانه

یکی از دردهای شایع درد در ناحیه شانه می باشد . بسیاری از افراد ای درد را تجربه کرده اند . ساده ترین شکل درد در ناحیه شانه این است که به هنگام حرکت دست، شانه دچار درد می شود و در موارد پیشرفته تر می تواند خود را به صورت محدودیت شدید در محدود حرکتی مفصل شانه نشان دهد .

"<yoastmark

متناسب با تشخیص پزشک و با توجه به علت ریشه و میزان درد، درمان مشخص می شود . اما اگر درد ناشی از گرفتگی عضله باشد می توان با ماساژ دادن درد را برطرف کرد .

علل درد های انتشاری شانه

شانه درد علت های مختلفی دارد در خیلی مواقع این دردد به علت خود شانه نیست و تحت تاثیرعوامل مختلفی به وجود می آید . مهمترین علت شانه درد در سمت چپ به علت حمله قلبی می باشد . معمولا درد ناگهانی در ناحیه شانه و بدون هیچ ضربه ای ممکن است منشا آن از ناحیه قلب باشد .

هر کدام از احشاع بدن می توانند باعث بروز درد  در ناحیه شانه شود . به طور مثال درگیری های کبد و کیسه صفرا درد آن ها به سمت راست شانه زده می شود . ریه و دیافراگم درد آن ها به گردن و شانه زده می شود . از دیگر عوامل درد شانه دیسک گردن می باشد یکی از راه های تشخیص درد شانه با منشا گردن معمولا درد با حرکات گردن بیشتر می شود.

از دیگر علل

ماندن در وضعیت های طولانی مدت بدون هیچ گونه حرکت

انجام دادن حرکات طولانی مدت

انجام حرکت های مختلف به صورت مکرر

تشخیص علت درد شانه

زمانی که فردی  مبتلا می شود برای تشخیص علت درد با حرکت شانه درد فرد تشدید و یا خفیف نمی شود در این صورت می توان تشخیص داد علت این درد ناشی از خود شانه نمی باشد .

درمان درد شانه

درمان بدون جراحی

معمولا درمان به صورت پلکانی و درمان های فیزیکی است و از گرما برای افزایش دامنه حرکات شانه و همین طور از داروهای ضد التهابی و تزریقات موضعی کورتون در ناحیه شانه در صورت لزوم می توان استفاده نمود . از دیگر موارد درمانی استفاده از لیزر درمانی و اولتراسوند و همچنین ورزش های درمانی و فیزیوتراپی که در بیماران تجویز می شود کمک گرفت .

از دیگر روش های درمان انجام تزریقات داخل شانه می باشد که در مورد تزریقات و دیگر روش های درمان ابتدا باید شرایط عمومی فرد مورد بررسی قرار گیرد . به طور مثال مفصل فردی که دچار چسبندگی شده است در صورتی که فرد به بیماری دیابت مبتلا باشد نمی تواند تزریقات انجام دهد و باید مقداری کلی نگرتر نگاه شود.

نوع روش درمان با توجه به شرایط عمومی فرد مشخص می شود، بهترین روش های درمانی تحت نظر متخصص تعیین می شود.

درمان با جراحی

گاهی اوقات درمان درد شانه از طریق جراحی درمان می شود که جراحی ناحیه شانه به روش بسته آرتروسکوپی شانه و نوع دیگر روش های جراحی به صورت باز جراحی تعویض مفصل شانه می باشد .

درمان دیسک کمر

درمان آسیب های ورزشی

اوزون تراپی

بیوفیدبک