-کمردرد-مزمن.jpg

تسکین کمر درد مزمن

در مقایسه با درد حاد، درد مزمن به صورت قرارداری به عنوان دردی تعریف می شود که علیرغم تمام درمان های شناخته شده و قابل قبول، ۶ ماه بیشتر باقی مانده باشد. درد مزمن همچنین بر نقصی دلالت می کند که بسیار فراتر از آن چیزی است که از ناهنجاری های قابل مشاهده می توان انتظار داشت. درد مزمن می تواند به صورت ناتوانی ( عدم توانایی برای فعالیت) و آسیب بسیار شدید نیز مشاهده گردد.

برای معاینه بیمار مبتلا به کمر درد مزمن، بایستی تمام علل بالقوه درد، ارزیابی و بررسی گردند. این کار برای تائید وجود درد باید انجام گیرد.

کلینیک تخصصی درد پردیس با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری ها می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند . جهت درمان و انتخاب روش درمانی مناسب با توجه به شرایط خود می توانید با متخصصین درد در کلینیک درد در تهران مشورت نمایید، برای مشاوره تخصصی با شماره های ۸۸۹۱۶۳۰۱۸۸۹۲۵۴۳۰ تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام کلینیک درد پردیس مراجعه کنید .

تعریف جدیدتر برای درد مزمن، دردی است که حالا متمرکز شده و نیاز به هیچگونه محرک دردناک آزاردهنده جهت رسیدن از محیط به دستگاه عصبی مرکزی ندارد.

در واقع درد مزمن به معنای دردی است که از طریق مدارهای عصبی نخاع پردازش شده و در مغز احساس می شود.

درمان کمردردهای مزمن

هدف از درمان کمر درد مزمن، اجازه فعالیت به بیمار می باشد. بیمار برای کنار آمدن با دردی که ممکن است تنها تعدیل شود اما از بین نرود، آموزش داده می شود. بنابراین درمان درد مزمن، روانی می باشد. درمان های فیزیکی بدین منظور استفاده می شوند که درد را به سطح قابل تحمل برسانند.

تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست یا TENS

واژه اختصاری TENS واژه اختصاری برای تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست می باشد و کاربرد جریان الکتریکی با نوع، شکل و فرکانس خاص می باشد. با استفاده از الکترودهای خاصی که به پوست اتصال می یابند، استفاده می گردد. جریان اعمال شده جهت کاهش تحریک تولید کننده درد، از طریق ریشه عصبی به سیستم عصبی مرکزی منتقل می شود.

برخی از بیماران نتایج عالی به دست می آورند و برخی برای مدت زمان کمی سود می برند و متاسفانه برخی دیگر اصلا از درد رهایی پیدا نمی کنند. هیچ راهی جز این که با آزمایش تعیین شود چه کسی تا چه انداز های سود خواهد برد، وجود ندارد.

کاربرد طب سوزنی در دیسک کمر

طب سوزنی شامل وارد کردن سوزن هایی به داخل به داخل بدن در محل های ویژه می باشد. از طب سوزنی برای ایجاد بی حسی که در اصل حذف احساس و نیز تقلیل ادراک درد می باشد، نیز سودمند شناخته شده است.

انواع داروها در درمان کمردرد

اکثر بیماران مبتلا به درد مزمن، به داروها وابسته می شوند. علائم معمول به داروها پاسخ نمی دهند، بنابراین بیمار در جستجوی رهایی از درد، به داروهایی کم ارزش معتاد می شود. اغلب درمان های درد مزمن، سعی دارند که این وابستگی ها به داروها را از بین برده یا کاهش بدهند.

تسکین کمر درد مزمن

داروهای ضد التهابی

ارزش برخی از داروها بر اساس این فرض است که شاید بخشی از درد به دلیل التهاب بافتی باشد. این داروهای ضد التهابی به دلیل ارزشی که دارند، پذیرفته شده اند. عملکرد این داروهای ضد التهابی همانند آسپرین می باشد.

داروهای کاهش افسردگی

ثابت شده که داروهای ضد افسردگی دارای ارزش بسیار زیادی هستند. بسیاری از بیمارانی که از درد مزمن رنج می برند دارای افسرگی زمینه ای هستند که ممکن است داروهای ضدافسردگی سودمند باشند. برخی از داروهای ضدافسردگی سبب تحریک تولید آنزیم های طبیعی، ضد درد تولید شده توسط بدن شخص می گردند. این آنزیم ها اندورفین نام دارند.

برای کمردرد، یک علت و اثر معنی وجود ندارد که مورد پذیرش عموم باشد. علل مختلفی برای کمر درد عنوان شده است. تشخیص، بر اساس اینکه چه اتفاقی و در چه زمانی و چگونه اتفاق افتاده است، می باشد. شرح جزئیات حرکت یا وضعیت دقیق بدن در لحظه آسیب، چگونگی آن را مشخص می نماید. همچنین معاینه توسط پزشک و انجام آزمایشاتی مانند رادیوگرافی، سی تی اسکن یا میلوگرام علائمی را که با معاینات کلینیکی دقیق، آشکار شده اند را تائید می کند. سپس شروع درمان با استراحت فوری بافت های آسیب دیده جهت آغاز ترمیم و کاهش التهاب می باشد.

تلفن تماس: ۸۸۹۱۶۳۰۱ – ۸۸۹۲۵۴۳۰

آدرس: تهران، خیابان ولی عصرپایین تر از مطهری کوچه حسینی راد پلاک ۴۸ طبقه همکف