درباره کلینیک درمان درد پردیس بیشتر بدانید!

در سال ۱۳۸۴ وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با هدف ساماندهی خدمت رسانی به بیماران مبتلا به درد آئین نامه تشکیل درمانگاه های چند تخصصی درد را ابلاغ کرد.

تا پیش از تشکیل این درمانگاه ها بیماران مبتلا به درد دچار سردرگمی بوده و بسته به محل درد به پزشکان متخصص در رشته های مختلف مراجعه می کردند و در نتیجه متحمل زحمت و سردرگمی بسیاری شده و جهت تشخیص بیماری و ارجاع به تخصص مربوطه هزینه گزافی را پرداخت می کردند.

درمانگاه های چند تخصصی درد با دارا بودن متخصصین مرتبط و پزشکان آموزش دیده در زمینه تشخیص و غربالگری علل ایجاد کننده درد باعث می گردند تا بیماران در کمترین زمان و با حذف هزینه های اضافی خدمات درمانی موثر را در یک محل دریافت دارند.

بر این اساس درمانگاه چند تخصصی درد پردیس در سال ۱۳۹۰ به عنوان سومین درمانگاه چند تخصصی تهران مجوز فعالیت خود را در ساختمانی به مساحت ۲۰۰ متر مربع در خیابان فتحی شقاقی دریافت داشت. این درمانگاه که به همت گروهی از پزشکان متخصص درد، ارتوپدی، طب فیزیکی، طب سوزنی و هومیوپاتی آغاز به کار کرده و سعی در ارائه خدمات به روز به بیماران داشت بسیار سریع جایگاه خود را در بین بیماران دردمند پیدا کرد.

با گسترش مراجعات به مرکز و ارائه خدمات بیشتر نیاز به گسترش فضای درمانگاه دیده شد. لذا فضایی به مساحت ۳۲۰ متر مربع با طراحی درمانی در خیابان ولیعصر تقاطع خیابان مطهری خریداری و از ابتدای سال ۹۳ درمانگاه به مکان جدید نقل مکان کرد. در محل جدید با افزایش فضا امکان ارائه خدمات جدید نیز ممکن گردید.

در طی سال های فعالیت درمانگاه، خدمات مجموعه منحصر به ارائه خدمات درمانی نبوده و بر اساس تعهد و تخصص تیم پزشکی پردیس، دو سمینار کشوری مدیریت درد سالمندان در سالهای ۹۳ و ۹۵ برگزار گردیده است. علاوه بر آن با هدف آموزش و اصلاح اختلالات اسکلتی ایجاد کننده درد در کودکان پایش رایگان سلامت اسکلت را در بیش از ۱۵ مدرسه ابتدایی به انجام رسانده است.

خدمت آموزشی دیگر تیم پزشکی پردیس آموزش رایگان روش های مدیریت درد و پیشگیری از آسیبهای اسکلتی در ۱۳ سرای محله استان تهران بود. همچنین این مرکز اقدام به تالیف و چاپ کتابهای آموزش مدیریت درد و روانشناسی سالمندان نمود که به مراکز نگاه داری سالمندان اهدا گردیده است.

در حال حاضر درمانگاه چند تخصصی درد پردیس مشغول به ارائه روشهای موثر و نوین درمان درد در زمینه دردهای اسکلتی (زانو درد، کمر درد و گردن درد)، سر درد ( با نگاه غیر داروئی و غیرتهاجمی)، دردهای عضلانی و دردها با منشا عصبی است.

امید است که بتوانیم به شعار خود که ” زندگی بدون درد حق همه است” نائل آئیم.

کلینیک چند تخصصی درمان درد پردیس
کلینیک چند تخصصی درد پردیس