شايع‌ترين درد‌هاي مزمن

فوریه 4, 2020 0
Photo.jpg

خبرگزاری آریا- فلوشیپ کنترل و درمان درد گفت: کمر درد و سردرد شایع‌ترین درد‌های مزمن است.
به گزارش خبرگزاری آریا، ندکترحسن محمدی، فلوشیپ کنترل و درمان درد درباره موضوع درد و راهکار‌های درمانی آن با اشاره به اینکه مهمترین علت مراجعه به مراکز پزشکی در دنیا درد است، افزود: درد‌هایی که به صورت ناگهانی در سر، شکم، چشم و قفسه سینه ایجاد شوند باید حتماً به صورت اورژانسی مورد بررسی قرار گیرند که در این بین کمر درد و سردرد بیش از سایر موارد بروز می‌کند.
وی گفت: مهمترین علت مراجعه مردم به مراکز پزشکی در سراسر دنیا درد است که در میان دردها، کمر درد و سردرد جزء شایع‌ترین موارد به شمار می‌رود.
محمدی افزود: درد به طور کلی به دو دسته حاد و مزمن تقسیم می‌شود که در صورتی که درد بیش از ۳ تا ۶ ماه طول بکشد آن را مزمن می‌گوییم و ما می‌توانیم در کلینیک درد چند تخصصی با استفاده از تخصص‌های مختلف به بیماران دارای درد مزمن کمک موثری را انجام دهیم.
این فلوشیپ کنترل و درمان درد ادامه داد: دارو درمانی، درمان بلوک عصبی، اوزون تراپی، ارتوکین تراپی، جراحی بسته دیسک با استفاده از ژل و لیزر از جمله راهکار‌هایی است که برای درمان درد‌های مزمن در کلینیک‌های چند تخصصی درد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
دکتر محمدی با اشاره به اینکه بیماران مبتلا به سرطان از درد‌های مزمن رنج می‌برند، گفت: در کلینیک‌های چند تخصصی درد می‌توان کمک‌های مهمی را جهت بهبود کیفیت زندگی این بیماران از طریق کاهش درد‌های ناشی از بیماری سرطان انجام داد.
وی با بیان اینکه از طریق اقدامات موثر در کلینیک‌های تخصصی درد، ۶۵ تا ۷۰ درصد می‌توان برای کاهش درد بیماران گرفتار درد‌های مزمن اقدام کرد، گفت: البته در صورتی که درد از نوع حاد و ناگهانی باشد باید به درمان آن بلافاصله و اورژانسی اقدام کرد به طور مثال درد ناگهانی در سر، شکم، چشم و قفسه سینه نیاز به بررسی‌های اورژانسی دارد، زیرا می‌تواند هر یک از این موارد، عواقب ناگواری را برای بیمار به همراه داشته باشد.
این فلوشیپ کنترل و درمان درد اظهار داشت: درد‌های مزمنی که شب هنگام بروز یابد و به ویژه همراه تب، کاهش وزن و بی‌حسی و کاهش قدرت عضلات باشد نیاز به بررسی‌های ویژه دارد، زیرا این نوع درد نیز جزو درد‌های خطرناک محسوب می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، دکتر محمدی از ارتوکین تراپی به عنوان یکی از مدرن‌ترین شیوه‌های بهبود درد‌های آرتروزی و آسیب‌های مفاصل ناشی از ورزش نام برد و افزود: تلاش داریم در کلینیک درد پردیس نیز با اجرای طرح غربالگری رایگان درخصوص شناسایی سریعتر درد‌های مزمن به بیماران کمک کنیم.

تلفن تماس: ۸۸۹۱۶۳۰۱ – ۸۸۹۲۵۴۳۰

آدرس: تهران، خیابان ولی عصرپایین تر از مطهری کوچه حسینی راد پلاک ۴۸ طبقه همکف