-تراپی-زانو.jpg

اوزون تراپی زانو

اوزون تراپی زانو : اوزون از سه اتم اکسیژن تشکیل شده است که به طور طبیعی در بدن انسان وجود دارد . اوزون تراپی یک روش درمانی کاملا ایمن است که سمی نیست و موجب آسیب رساندن به بدن نمی شود .

بیماری آرتروز شیوع بسیار زیادی دارد و حدود هشتاد درصد از افراد بالای شصت سال به آرتروز زانو مبتلا هستند . زانو یکی از مهمترین مفاصل تحمل کننده وزن است، به این صورت که نقش عمده ای در تحرک و به طبع در تمام فعالیت های انسان می تواند داشته باشد . آرتروز یک بیماری تخریبی است که در سنین مختلف با درجات متفاوت رخ می دهد و تاثیر بسزایی بر روی عملکرد فرد در جامعه و زندگی آن می گذارد .

اوزون تراپی زانو

اوزون تراپی چیست؟

اوزون تراپی، روشی است که از رشد باکتری ها و ویروس های مضر جلوگیری می کند. به طور مثال، در صورتی که عفونتی وارد بدن شما شده باشد، اوزون تراپی مانع از گسترش عفونت و باکتری خواهد شد. اوزون تراپی یکی از موثرترین روش ها در درمان عفونت های ایجاد شده توسط باکتری، ویرس، قارچ و مخمر می باشد.

ترکیب گاز اوزن

گاز اوزون متشکل از سه مولکول اکسیژن است که این مولکول ها به دنبال تزریق به مولکول های اکسیژن تجزیه می شوند. گاز اوزون دارای خواص ضد التهابی می باشد یعنی با تزریق این گاز در ناحیه التهاب ناحیه کاهش می یابد.

مزایای اوزون تراپی زانو

  • بیماری های مزمن
  • عفونت های مزمن
  • تسکین درد
  • تحریک بدن
  • درمان آرتروز
  • غیر فعال کردن باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها
  • تحریک سیستم ایمنی و تسریع روند بهبودی
  • بهبود جریان خونرسانی
  • تصفیه خون و غدد لنفاوی
  • متعادل کردن روند تولید هورمون ها و آنزیم ها
  • دارای خاصیت ضد التهابی
  • توقف خونریزی
  • پیشگیری از سکته و دیابت
  • بهبود و تقویت عملکرد مغز و حافظه
  • پیشگیری از آریتمی قلبی

اهداف درمانی اوزون تراپی

  • یکی از مواردی که در آرتروز موجب آزار بیمار می شود. درد به دنبال التهاب می باشد یعنی غضروفی که ساییده شده و استخوان مجاور آن دچار التهاب می شود و مواد التهابی در آن ناحیه تجمع پبدا می کنند بنابراین کاهش التهاب یکی از اهداف این درمان می باشد.
  • خاصیت مهم دیگری که گاز اوزون دارد، خاصیت تحریک بازسازی می باشد. گاز اوزون پس از تزریق روی غضروف آسیب دیده قرار می گیرد و به وسیله اکسیژن تغلیظ شده، موجب تحریک بازسازی شده و خون رسانی را به آن ناحیه افزایش می دهد و موجب بازسازی سلول های آسیب دیده می شود.

درمان بیماری ها با اوزون تراپی

  • گردن درد
  • آسیب های ناگهانی گردن
  • کمر درد
  • درمان دیسک کمر
  • پارگی تاندون ها، پارگی منیسک و رباط صلیبی
  • آسیب های ورزشی

کاربرد درمانی اوزون تراپی

از اوزون تراپی در درمان :

  • آرتروز مفاصل : مانند مفاصل شانه، آرنج و انگشتان و به طور شایع در زانو
  • التهاب بافت نرم : مانند عضلات، آسیب های تاندونی و تنگی کانال مچ دست

نحوه انجام اوزوتراپی

بعد از معاینه انجام رادیولوژی و تعیین اینکه آیا بیمار کیس مناسبی برای تزریق است به جلسات تزریق هفته ای یک بار به مدت 5 جلسه برای بیمار انجام می شود. تزریق بسیار آسان است. یکی از فواید تزریق گاز اوزون این است که عوارض خاص یا بروز عفونت در آن مشاهده نمی شود و پس از گذشت چند روز علائم بهبود در بیمار رویت می شود. تزریق به راحتی در مطب انجام می گیرد و بیمار بلافاصله می تواند مرخص شود و فقط باید به مدت چند روز از فعالیت های فیزیکی شدید خودداری کند.

درمان اوزون تراپی زانو

برخی از افراد بر این معتقدند که آرتروز درمان ندارد. اما باید گفت درمان های وجود دارد که با حداقل عوارض جانبی می توان بیماری را بهبود بخشید . هدف از درمان این است که عملکرد فرد حفظ شود . با درمان طب فیزیکی می توان روند تخریبی را کند نمود و شرایط را تسهیل می نماید تا دوره کارایی فرد فراهم شود .

درمان با اوزون تراپی، روند طبیعی را به دنبال دارد و امروزه طرفداران خود را پیدا کرده است. اما این نکته را در نظر داشته باشید که این شیوه درمانی برای تمامی افراد مناسب نیست. افرادی که از ناحیه پا فلج هستند ویا افرادی که کنترلی بر فعالیت مثانه خود ندارند بهتر است از روش های جراحی استفاده کنند.

برای اکثر افراد یک مرحله درمان کافی است و کاهش علائم بیماری بوسیله این روش رضایت بخش خواهد بود و بیمار به درمان مجدد نیازی ندارد. بیماران برای بازسازی و ترمیم بافت، اوزون تراپی را انجام می دهند و هیچ محدودیتی برای تزریق این ماده وجود ندارد.

در چه مواردی نمی توان از اوزون تراپی استفاده کرد؟

در موارد آرتروز شدید زانو که همراه با انحراف شدید استخوان باشد و یا پارگی کامل تاندون ها باشد از اوزون تراپی استفاده نمی شود و بیمار برای انجام جراحی ارجاع داده می شود. اما اگر آسیب یا آرتروز خفیف تا ملایم باشد و آسیب و یا پارگی تاندون در درجه 1 یا 2 باشد و تاندون به طور کامل پاره نشده باشد اوزون تراپی پیشنهاد می شود.

آیا اوزون تراپی به مفاصل آسیب می زند؟

گاز اوزون بعد از تزریق 24 تا 48 ساعت بعد جذب می شود و تنها اثری که از آن باقی می ماند تحریک بافتی می باشد و هیچ تخریبی در مفصل صورت نمی گیرد که مانع اقدامات درمانی بعدی شود.

عوارض اوزون تراپی زانو

اوزون تراپی یک روش درمانی بدون عارضه می باشد، اما برخی همانند دیگر روش های درمانی دارای عوارض جانبی است، که این عوارض موقتی بوده و ظرف مدت زمان بسیار کوتاه بر طرف می شود که این عوارض عبارتند از: بالارفتن فشار خون، احساس درد و بی حسی در سر انگشتان و گاهی هم سرگیجه می باشد .

هزینه اوزون تراپی زانو

هزینه اوزون تراپی زانو به عوامل مختلفی بستگی دارد . اوزون تراپی یک روش درمانی سرپایی می باشد بدین معنا که نیازی به بستری در بیمارستان ندارد و همین امر سبب شده تا هزینه های درمان کمتر باشد .  لذا برای اطلاع دقیق از هزینه های درمانی بهتر است به کلینیک های درد در تهران مراجعه نمایید .

نتیجه گیری

درمان اول آرتروز زانو اصلاح سبک زندگی می باشد افرادی که دارای اضافه وزن زیاد باشند یا به انجام فعالیت های فیزیکی شدید بپردازند و الگوی زندگی نامناسبی بپردازند روند بهبود کندتر می شود. معمولا بیمارانی که در مرحله خفیف تا متوسط آرتروز زانو هستند و تحت درمان با اوزوزن تراپی قرار می گیرند نتایج نسبتا خوبی را دریافت می کنند. اوزون تراپی یک روش ایمن است که برای درمان بسیاری از بیماری ها موثر است.

تمامی افرادی که خواهان انجام اوزون تراپی زانو هستند، حتما بایستی با متخصصین درد مشاوره داشته باشند و از تمامی جهات مورد ارزیابی قرار دهند .

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین کلینیک درد در تهران مراجعه نمایید .


2 دیدگاه

  • تیام

    ژانویه 2, 2019 در 7:17 ب.ظ

    سلام. من ارتروز زانو دارم میخواستم ببینم با اوزون تراپی هم امکان درمان ارتروز هست یا اینکه فقط از پیشرفت بیماری پیشگیری میکنه . ممنون میشم جواب بدید ….

    پاسخ

    • pardisclinic

      ژانویه 7, 2019 در 12:02 ب.ظ

      سلام هر دو حالت است
      هم تا حدودی باعث ترمیم اسیب دیدگی میشه و هم سرعت تخریب را پایین می آورد
      البته به شدت اسیب بستگی داره هر چه اسیب کمتر و در مراحل اولیه ارتروز باشه احتمال اثر گذاری بیشتر است .

      پاسخ

پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.


تماس با کلینیک پردیس

تلفن تماس: 09199495132 – 88846132 – 88309717 -021

آدرس: تهران، خیابان مطهری، خیابان جم (فجر) ، روبروی بیمارستان جم

ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 09:00-19:00

پنچشنبه 09:00 – 13:00

جمعه: تعطیل

آخرین مطالب

logo-pardis-90

درمانگاه چند تخصصی درد پردیس کلینیک چند تخصصی درد پردیس، مجموعه ای است که جهت درمان دردهای مختلف بدن با دیدگاه تلفیقی برپا شده است در این کلینیک درمان درد با ترکیب روش های طب غربی مدرن و طب مکمل در کلینیک مجهز به دستگاه های پزشکی و درمانی روز جهان با متخصصین پزشکی انجام می گیرد.

کلیه حقوق این قالب برای کلینیک درمان درد پردیس محفوظ می باشد

Call Now Button