گردن درد

گردن یکی از شایع ترین درد ها است . از هر پنج نفر یکی صبح ها با درد گردن از خواب بیدار می شود . درد رار در کل روز خواهند داشت . داشتن گردن سالم از جمله نعمت های است که تا وقتی به گردن درد مبتلا نشده ایم قدرش را نخواهیم دانست . گردن درد به دلیل رشد تکنولوژی و پشت میز نشینی در حال افزایش است .

گردن درد

دلایل شایع گردن درد

آسیب های شلاقی

ابتلا دیسک

اختلالات عملکرد مفاصل فاست

اغلب به یکی از صور زیر بروز می کند :

• درگیری نسج نرم سندرم میوفاسیال
  • اسپاسم شدید (تورتیکولی)

آتروز

علائم خطر گردن درد

• سن بالای ۵۰ سال
  • سابقه ی تروما شدید
  • انتشار درد به اندام فوقانی و دست
  • ضعف دست ها و اندام فوقانی
  • اختلال تعادل و راه رفتن
  • اختلال کنترل ادرار یا مدفوع
  • سابقه سرطان
  • کاهش وزن بدون توجیه
  • سندرم داون (منگولیسم)
  • سابقه روماتیسم

باورهای غلط  آسیب اعصاب گردن

این باور که ورزش کردن برای کمر درد و گردن درد زیان آور است باوری نادرست است، ورزش برای اعصاب گردن ضرری ندارد . حتی کسانی که دچار آُسیب کمر و یا گردن هستند می توانند تحت نظر پزشک ورزش های نرم و سبک را انجام دهند .

ورزش کردن در سن بالا ارتباطی به آسیب به مهره ها ندارد اما این نیز نادرست بیشتر گردن درد ها در سنین بالا به دلیل کم تحرکی رخ می دهد تا ورزش .

برخلاف باور رایج کسانی که ورزش نمی کنند این افراد می توانند با ورزش های سبک شروع کنند و با ورزش های حرفه ای ادامه دهند . این کار با نظارت متخصصین حتی در سالمندان نیز برای سلامتی گردن مفید است .

طبق تحقیقات انجام شده خوابیدن بر روی تشک های نرم برای حفظ سلامت مهره ها، اعصاب گردن، عضلات و کمر مفید است . بعضی از ما برای تسکین دردهای گردن از مسکن ها استفاده می کنیم که درد گردن نتیجه گرفتگی یا فشار است و با مصرف مسکن ها و آرام شدن این عضو بی توجهی به سلامتی این عضو ادامه می یابد و درمان نمی شود .

درمان گردن درد

اصولا وابسته به علت گردن درد است . حاد یا مزمن بودن درد و درمان های قبلی باید لحاظ شود .

اصلاح پوزیشن

در ابتدا به فرد آموزش داده می شود چه طور بنشیند و بایستند و نحوه نشستن پشت میز نشستن آموزش داده می شود زیرا تمامی این ها موثر می باشد .

ورزش درمانی

طبق صلاح دید ورزش های برای درمان این عارضه آموزش داده می شود که جهت کاهش درد و در روند درمان بسیار موثر است .

درمان های دستی

این نوع درمان بسیار موثر در روند درمان بیماری می باشد و با ماساژ ها و درمان های دستی در یک جلسه درمان صورت می گردد .

درمان فیزیوتراپی

یکی از روش های موثر در روند درمان بیماری، فیزیوتراپی می باشد که با توجه به نوع عارضه و شرایط فرد تعداد جلسات آن متفاوت می باشد .

اگر شما به بیماری گردن درد مبتلا شده اید یا مایل هستید از روش های درمانی غیر از جراحی را انتخاب نمایید . می توانید با کلینیک درد پردیس تماس بگیرید تا همکاران ما شما را در انتخاب روش مناسب، جلسات درمان و هزینه های روش درمانی گردن درد راهنمایی نمایند .

درمان انواع درد

سر درد