کلینیک سردرد

سردرد یکی از شایع ترین اختلالات در سراسر جهان است که  افراد را با هرگونه طبقه اجتماعی، سطح در آمد، جنس و یا منطقه جغرافیای درگیر می کند . درمان های دارویی گوناگونی برای درمان انواع سردرد مورد استفاده قرار گرفته، مثل انواع مسکن ها، ضدافسردگی ها و ضد تشنج ها در این زمینه به طور شایع تجویز شده و در موارد بسیاری تعداد حملات و شدت سردرد ها را کنترل می کنند . عوارض مصرف طولانی مدت این دارو ها مانند: لرزش، افزایش وزن، یبوست، اختلالات خونی قابل انکار نیستند . از طرفی کنترل مرتب حملات سردرد با ترکیبات مسکن می تواند باعث افزایش سردرد ها و ایجاد سردرد مقاوم به درمان شود .

کلینیک سردرد

امروزه ثابت شده که برای درمان موثر سردرد استفاده از یک برخورد چند جانبه و پیشگیری کننده امری اجتناب ناپذیر است. در این راستا برای دستیابی به درمان موفق تر و همچنین پایدارتر باید بتوان در کنار رویکرد دارویی، روش های پیشگیری کننده از وقوع سردردها مثل اصلاح سبک زندگی، تغذیه مناسب، الگوهای مناسب دوری از استرس، تصحیح چرخه خواب و بیداری را به شیوه صحیح و اختصاصی برای هر فرد بکار بسته و به طور همزمان روش های نوین درمانی مانند: تحریک الکتریکی فراجمجمه ای و یا نوروبیوفیدبک و همین طور طب سوزنی، طب فشاری و در صورت نیاز بلوک عصبی و …را بکار گرفت تا بدین ترتیب نتیجه درمانی مطلوب تری حاصل شده و روزهای بیشتری به زندگی مفید افراد افزوده شود .

درمان سردرد

تلاش بر این است تا در کلینیک چند تخصصی درد پردیس، برای بیماران دچار سردرد، زمان مناسب اختصاص داده شود تا ضمن پیگیری دقیق ترعلت بروز درد ها، روشهای درمانی موثر برای هر نوع سردرد انتخاب و بکار بسته شود تا نتایج مطلوب کنترل و یا کاهش درد ها حاصل  گردد.

کلینیک چند تخصصی درد پردیس مفتخر است که با استفاده از روشهای درمانی مختلف موثر خدمات مناسبی را به هموطنان ارائه می نماید . روش هایی که در این مرکز به کار گرفته می شوند:

۱- درمان دارویی

اصلاح رژیم دارویی و کاهش و تنظیم میزان دریافت داروها اولین قدم در برخورد با بیماری است که ماه ها و یا حتی سال ها از دارو استفاده کرده است . با توجه به این مهم که درصدی از سردردها درزندگی مدرن ناشی از مصرف بی رویه و اشتباه داروهاست، اصلاح این رویه الزامی است .

۲- اصلاح تغذیه و روش زندگی

بر اساس تحقیقات گسترده در موضوع سردرد در دهه اخیر، با تصحیح عادات غذایی، چرخه خواب و فعالیت روزانه می توان بیش از نیمی از حملات سردرد را کنترل کرد. در کلینیک پردیس، هر بیمار با دریافت مشاوره بر مبنای مزاج شناسی و تدابیر طب ایرانی دستورات منحصر به شرایط خود را دریافت داشته و در طی مراحل درمانی سبک مناسب سلامت خود را خواهد یافت .

۳- طب سوزنی و طب فشاری

بر اساس مبانی طب شرق نقاطی در بدن هستند که جریان انرژی در مسیرهای متفاوت را کنترل می نمایند. با تحریک این نقاط از طریق فشار یا سوزن زدن بدن به تنظیم رسیده و بیماری درمان می گردد . بر پایه مطالعات بسیاری استفاده از این دو روش در درمان سردردهای فشاری و با منشا عضلانی بسیار موفق بوده است .

۴- جریان الکتریکی فراجمجمه ای

مغز ما مانند سیستم پیچیده ای از مدارهای الکتریکی و مغناطیسی بوده و در بعضی از انواع سردرد نظم جریانهای الکتریکی به هم می خورد. استفاده از جریانهای بسیار ضعیف و بی خطر طراحی شده برای نظم دهی به عملکرد جریانات الکتریکی روشی مطمئن و بی خطر است که نتایج موفق آن اثبات شده است .

۵- نوروبیو فیدبک

یکی از بهترین روشهای درمانی اختلالات عملکردی بدن بکارگیری توان حیاتی خود بدن برای غلبه بر آلام است که بدون هیچ عارضه ای، درمانی پایدار را به همراه دارد. در این دو روش با استفاده از دستگاههای نوین، محرک های کنترل شده و برنامه ریزی شده دیداری، شنیداری و لمسی به بیمار داده می شود تا مغز خود با تمرین و تکرار اختلالات ایجاد کننده سردرد را از بین ببرد . این روش کاملا امن، بی خطر و موثر است .

۶- بلاک عصبی

در صورتی که علت سر درد آسیب غیرقابل برگشت به اعصاب گردنی باشد برای جلوگیری از جراحی امکان بلاک عصبی و کنترل سردرد وجود دارد که استفاده از این روش بسیار محدود و انگشت شمار بوده و تنها در موارد خاص مورد نیاز می باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین کلینیک درد در تهران مراجعه نمایید .

درمان انواع درد

نوار عصب و عضله

درد ناشی از آسیب عصبی

2 thoughts on “کلینیک سردرد

1. ساناز - دی ۲۳, ۱۳۹۷ در ۶:۳۳ ب.ظ

سلام خسته نباشید، من سر درد میگرنی دارم و برای درمان کدام از این روش های که گفتید زودتر جواب میدهد ؟ و چند جلسه درمان نیاز هست ؟

• pardisclinic - دی ۲۵, ۱۳۹۷ در ۷:۵۵ ق.ظ

برحسب شکل درد و مدت آن و سن بیمار و شرایط زمینه ای متفاوت است