کاربرد مگنت تراپی

دستگاه مگنت تراپی یا مغناطیس درمانی با ایجاد یک میدان مغناطیسی با فرکانس و شدت کم جهت درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد دارد. امروزه از دستگاه های پیشرفته مگنت تراپی جهت درمان بیماری های عضلانی مفصلی استخوانی و همچنین ضایعات اعصاب محیطی و مرکزی استفاده  می شود. کاهش ورم و درد نیز از اثرات مفید مغناطیس درمانی می باشد. علاوه بر این ها مغناطیس درمانی جهت کمک به درمان پوکی استخوان، ترمیم و بازسازی استخوان ها و درمان شکستگی های جوش نخورده نیز تاثیر گذار می باشد.

کلینیک تخصصی درد پردیس با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری ها می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند . جهت درمان و انتخاب روش درمانی مناسب با توجه به شرایط خود می توانید با متخصصین درد در کلینیک درد در تهران مشورت نمایید، برای مشاوره تخصصی با شماره های ۸۸۹۱۶۳۰۱۸۸۹۲۵۴۳۰ تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام کلینیک درد پردیس مراجعه کنید .

مگنت تراپی چیست؟

معادل فارسی واژه مگنت، مغناطیس می باشد. این دستگاه از یک کویل و دستگاه مرکزی تشکیل شده است. انرژی الکتریکی از داخل این کویل عبور می کند که موجب می شود در قسمت مرکزی این کویل یک میدان مغناطیسی ایجاد شود. فرکانس های مورد استفاده در این دستگاه با توجه مشکلی که بیمار دارد و با توجه به پروتکل درمانی که متخصص برای آنها در نظر می گیرد، متفاوت می باشد. بخش دستگاه مرکزی میدان مغناطیسی را در واحد زمان با فرکانس های خاصی تغییر می دهد. به طور مثال بهترین فرکانسی که برای مشکلات عضلانی اسکلتی استفاده می شود فرکانس ۱۰۰ تا ۲۰۰ هرتز می باشد که برای افزایش جذب کلسیم در مهره های ستون فقرات و اسکلت بندی بدن برای رفع گرفتگی عضلات بدن استفاده می شود.

کاربرد مگنت تراپی

کاربردهای مختلف مگنت تراپی

• از این دستگاه در درمان اکثر بیماری های عضلانی و اسکلتی که هم عضله و هم استخوان درگیر است می توان استفاده کرد از جمله این بیماری ها آرتروز می باشد. طی این بیماری تراکم بافت کلسیم استخوان پایین می آید و یک بیماری به نام اســتئوپروز و یا اگر در بخش سر مفصل باشد به زبان عامیانه آرتروز ایجاد می شود.
  • در حالت عادی جذب کلسیم در استخوان های ستون فقرات و بدن حدود ۲۰ درصد می باشد، اما زمانی که از دستگاه مگنت طی ۵ تا ۱۰ جلسه( بسته به شدت بیماری ممکن است تعداد جلسات افزایش پیدا کند) استفاده شود میزان جذب کلسیم از ۲۰ درصد ممکن است تا ۷۰ درصد نیز افزایش پیدا کند که موجب پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان می شود.
  • در بیماری های عضلانی مانند گرفتگی عضلات ستون قفرات، عضلات گردنی، عضلات کمربند شانه ای و عضلات کف لگن این دستگاه مگنت به دلیل اینکه با فرکانس خاص میدان مغناطیسی داخل کویل شروع به یک سری تغیرات مکانیکی در یون های بدن می کند که موجب رفع گرفتگی عضلات می شود. یک سری عضلاتی در ستون قفرات وجود دارد به نام عضلات مولتی فیدوس که اگر این عضلات گرفتگی پیدا کنند در حالت عادی دسترسی به آنها امکان پذیر نمی باشد مگر اینکه یک انرژی از خارج مانند دستگاه مگنت یا دستگاه لیزر که بتوان به این عضلات دسترسی پیدا کرد و آنها را برطرف کرد. این عضلات اگر گرفتگی پیدا کند بیمار بدون اینکه متوجه شود یک دردی را در ناحیه کمر خود حس می کند. بعد از اینکه بیمار پس از ۳ الی ۴ جلسه از این دستگاه استفاده کند تاثیر مثبت آن را می بیند و دردهای تیر کشنده را در بدن خود حس نمی کند.
  • بیمارانی که طی یک دوره ای از داروهای خاص مانند داروهای کورتون مصرف کرده اند و تراکم استخوان آنها پایین آمده، می توانند طی ۲۰ تا ۳۰ جلسه به آن تراکم استخوانی که قبل از مصرف دارو داشتند، برسند.

مگنت تراپی یک تکنیک درمانی است که از آن در کاهش و درمان انواع دردهای عضلانی، گرفتگی و کبودی، دردهای اسکلتی و دردهای ناحیه کمر مورد استفاده قرار می گیرد. این روش کاملا بدون عارضه می باشد و با استفاده از میدان مغناطیسی به کاهش این دردها کمک زیادی می کند.