مگنت تراپی

مگنت تراپی همان امواج شبه آهنربایی است که تمامی انسان ها به طور نرمال در بدنشان دارند . به مرور زمان طبیعتا امواج الکترومغناطیسی بدن ضعیف می شود . به خصوص در اثر هر بیماری و التهاباتی که در قسمتی از بدن رخ می دهد در آن ناحیه این امواج فروکش می کند .

ما سعی داریم به کمک دستگاه مگنت تراپی این امواج الکترومغناطیسی یا همان آهنربایی را به داخل بافت بدن الغا کنیم با تقویت مغناطیس بافت روند ترمیم و بهبودی بافت آسیب دیده سرعت بخشیده می شود . التهاب بافت با جریان گردش خون در ناحیه مبتلا باعث کاهش تورم و تسریع ترمیم پذیری ناحیه آسیب دیده می شود .

مگنت تراپی

مگنت تراپی چیست ؟

مگنت در شاخه پزشکی به دو صورت تشخیصی و درمانی استفاده می شود . تشخیصی مانند: ام.آر.آی، و درمانی هم جهت درمان بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد .

مگنت تراپی تقسیم شده از دو قسمت مگنت و تراپی می باشد . مگنت به معنای مغناطیس و آهن ربا است و تراپی به معنای درمان است . به وسیله این دستگاه و امواج مغناطیس می توانیم به درمان بیماری ها بپردازیم .

به کمک این دستگاه می توانیم بافت آسیب دیده را درمان کنیم . هدف از درمان به وسیله این دستگاه این است که مولکول ها با بارهای مثبت و منفی که به اصطلاح یون گفته می شود در بافت آسیب دیده تجمع می کنند و باعث ترمیم هر چه زودتر ترمیم بافت آسیب دیده می شود .

اثرات مگنت درمانی

دستگاه مگنت تراپی یا مغناطیس درمانی با ایجاد یک میدان مغناطیسی با فراکنس و شدت کم جهت درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد دارد . امروزه از دستگاه های پیشرفته مگنت تراپی جهت درمان بیماری های عضلانی، مفصلی، استخوانی و همچنین ضایعات اعصاب محیطی و مرکزی استفاده می شود .

کاهش درد و ورم نیز از اثرات مفید مغناطیس درمانی می باشد . علاوه بر این ها مغناطیس درمانی برای کمک به درمان پوکی استخوان، ترمیم و بازسازی استخوان ها و درمان شکستگی های جوش نخورده نیز تاثیر گذار می باشد . این دستگاه هم اکنون در کلینیک تخصصی درد پردیس مورد استفاده قرار می گیرد .

موارد منع استفاده از مگنت تراپی

در مواقعی که نمی توانیم از دستگاه مگنت تراپی استفاده نماییم مواردی است که فرد باتری قلبی دارد در این صورت اگر از دستگاه مگنت استفاده شود، نواسان ساز قلب فرد از کار می افتد .

افرادی سرطانی نمی توانند از دستگاه مگنت تراپی استفاده کنند زیرا استفاده از این دستگاه باعث می شود تا بیماری فرد در تمام بدن آن پخش شود .

در صورت وجود عفونت خیلی پیشرونده و حاد در بدن، نمی توان از مگنت تراپی استفاده کرد زیرا به دلیل خاصیت افزایش گردش خونی که دارد سبب پخش عفونت در بدن فرد می شود و خطرناک است .

مزیت مگنت تراپی

حسن دستگاه مگنت تراپی حلقوی بودن آن است زیرا در این صورت فرد به هر وضعیتی که راحت باشد می تواند دراز بکشد و امواج مغناطیسی به ناحیه مورد نظر برخورد خواهد داشت . حرکت فرد در حین اینکه زیر دستگاه مگنت تراپی قرار دارد هیچ مشکل و وقفه ای در درمان فرد به همراه نخواهد داشت . بهترین زمان درمان مگنت تراپی حدود بیست دقیقه است .

موارد درمانی مگنت تراپی

• افزایش گردش خون
  • میگرن
  • پوکی استخوان
  • آرتروز
  • تسهیل درمان پارگی منیسک و رباط های بدن
  • فتق دیسک ها
  • درمان انواع درد ها
  • درمان بی اختیاری ادرار
  • بیماری های عضلانی و اسکلتی
  • شکستگی های جوش نخورده
  • شکستگی های تازه
  • پوکی استخوان
  • درمان التهاب

اگر برای درمان هر نوع درد در اعضای بدن خود که دارید روش مگنت تراپی را انتخاب کرده اید یا مایل هستید از روش های دیگر بدون جراحی استفاده کنید می توانید با کلینیک چند تخصصی درد پردیس تماس بگیرید تا همکاران ما شما را در انتخاب روش مناسب، جلسات درمان و هزینه های روش درمانی مگنت تراپی راهنمایی نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین کلینیک درد در تهران مراجعه نمایید .