لیزر تراپی چیست ؟

لیزر یک نور پر انرژی است که سالیان طولانی است که در صنعت پزشکی کاربرد دارد . لیزر تراپی یک روش درمانی بسیار موثر در درمان بیماری ها به شمار می آید، که سبب می شود تا سرعت بهبود بیماری با استفاده از آن افزایش یابد . به همین منظور مهم ترین مزیت این روش درمانی تسریع در روند بهبود و کاهش هزینه های درمانی است .

انواع لیزر تراپی

لیزر ها انواع مختلفی دارد که در کلینیک های درد از لیزر های با توان های مختلف با توجه به میزان و نوع بیماری متفاوت خواهد بود . در واقع لیزر دارای توان های متفاوت اعم از کم توان، پر توان و یا با توانی بسیار بالا نیز می باشد .

در واقع لیزر های پر توان سبب کاهش التهاب نیز می شود و در صورت ابتلا به بیماری های دیسک کمر و گردن روند بهبود سریع تر انجام خواهد شد .

لیزر تراپی به دو شکل صورت می گیرد . ابتدا لیزر تراپی سطحی با استفاده از پروب های مخصوص فیزیوتراپی انجام می گیرد . این روش برای درد های مفاصل، نقاط دردناک یا درمان های کمکی بعد از اعمال جراحی می باشد .

لیزر تراپی پیشرفته یا جراحی دیسک با لیزر در اتاق عمل با بی حسی موضعی بدون بیهوشی عمومی صورت می گیرد و یک روش جایگزین برای جراحی باز دیسک های کمری است .

لیزر تراپی زانو

بزرگترین و مهمترین مفصل بدن زانو می باشد که بیشتر از دیگر مفاصل بدن در معرض تخریب و حوادث قرار دارد . بهترین راه تشخیص علت درد و بیماری زانو معاینه و بررسی های لازم فیزیکی و عکس های ساده نیز می باشد . یکی از بهترین روش های درمان درد و بیماری های زانو لیزر تراپی نیز می باشد .

چه افرادی نمی توانند از لیزر تراپی استفاده نمایند ؟

استفاده از لیزر تراپی در دوران بارداری بهتر است انجام نشود .

در صورتی که ناحیه مورد نظر لیزر تراپی دچار عفونت شده باشد بهتر است استفاده نشود .

در صورت مصرف برخی از داروها که حساسیت نسبت به نور لیزر دارند بهتر است استفاده نشود و در صورتی که قصد انجام لیزردرمانی را دارید شرح کاملی از بیماری و مصرف دارو های خود به پزشک اعلام نماید تا در صورت لزوم این درمان انجام گردد .

در صورت تومور های بدخیم پوستی و ضربان ساز مصنوعی در قفسه سینه به هیچ عنوان از لیزر درمانی استفاده نشود.

کلینیک چند تخصصی درد پردیس با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری ها می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند . جهت درمان و انتخاب روش درمانی مناسب با توجه به شرایط خود می توانید با متخصصین درد در کلینیک درد در تهران مشورت نمایید، برای مشاوره تخصصی با شماره های ۸۸۹۱۶۳۰۱ – ۸۸۹۲۵۴۳۰ تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام کلینیک درد پردیس مراجعه کنید .

لیزر سرد چگونه عمل می کند ؟

لیزر های کم توان یا سرد، یک نوع دستگاه دستی است که امکان ارتباط مستقیم با ناحیه آسیب دیده در این روش درمانی نیز وجود دارد . در لیزر های سرد فوتون های غیر گرمایی حاوی نور وجود دارد که این فوتون ها از طریق پوست وارد بدن می شود و به سلول های آسیب دیده نفوذ می کنند و این روند سبب درمان ناحیه آسیب دیده می شود .

لیزر تراپی یک روش کاملا بدون عارضه است در صورتی که تمایلی به انجام جراحی ها و بیهوشی های عمومی ندارید، لیزر تراپی بهترین روش درمان به شمار می آید . لیزرتراپی کاربرد های بسیار زیادی در جراحی و درمان های غیر جراحی دارد  . در صورتی که در انتخاب روش درمانی خود به مشورت نیاز دارید می توانید برای مشاوره تخصصی با متخصصین درد در بهترین کلینیک درد در تهران مراجعه نمایید .

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین کلینیک درد در تهران مراجعه نمایید .