علت استخوان درد

استخوان درد

بسیاری از مردم تجربه درد در زانو، کمر درد، آرنج و دست ها را تجربه کرده اند که البته با افزایش سن این درد ها تشدید می شود . درد و تق تق استخوان اولین دلایل بیماری خاموش پوکی استخوان است، پوکی استخوان متاسفانه علامت ندارد و زمانی خود را نشان می دهد که به شکستگی در استخوان ها مبتلا شده باشید . استخوان درد به دلایل مختلفی به وجود می آید که از مهمترین دلایل استخوان درد نرمی استخوان می باشد . نرمی استخوان به دلیل کمبود کلسیم و ویتامین D3  است .

علت استخوان درد

کمبود ویتامین ها نیز یک دلیل شناخته شده برای درد استخوان ها است به خصوص اگر بدن کمبود کلسیم، ویتامین D و آهن داشته باشد . کسانی که کمبود کلسیم و ویتامین D دارند در معرض بیماری آرتروز و التهاب مفاصل هستند .

انواع استخوان درد

درد مفاصل و زانو

یکی از سوالات شایع در بین عموم افراد این است که، چگونه می توان از زانو درد و مفاصل جلوگیری کرده و آن ها را از بین برد ؟  اگر کسی درد زانو را برای یک هفته تجربه کرده باشد ممکن است که مشکل جدی داشته باشد که باید تحت معاینه و تشخیص پزشکی قرار بگیرد .

بسیار اهمیت دارد که رژیم غذایی سرشار از ویتامین، منیزیم و بروملین را رعایت کند ویتامین C و بروملین در آناناس به میزان زیادی یافت می شود که برای استخوان ها بسیار حیاتی است . اما لازم ذکر است که جهت درمان به متخصصین درد مراجعه نمایید تا از پیشرفت بیماری و بروز عوارض جبران ناپذیر بکاهد .

کلینیک تخصصی درد پردیس با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری ها می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند . برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با کلینیک درد در تهران با شماره های ۸۸۹۱۶۳۰۱ – ۸۸۹۲۵۴۳۰ تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید .

درد ناشی از سرطان استخوان

شیوع سرطان های اولیه معمولا زیر ۱۹ سالگی و سرطان های ثانویه در سن میان سالی می باشد . تومورهای استخوانی می توانند به دو صورت اولیه و ثانویه باشند . سرطان های اولیه از بافت خود استخوان شروع می شود ولی سرطان های ثانویه معمولا در بافت های دیگر بدن ایجاد شده سبب در استخوان انتشار می یابد .

درد های استخوان مزمن نشانه های سرطان

دردهای مزمن اولین علامت سرطان استخوان است . دردهای مداوم و طاقت فرسایی که با قرص های مسکن کاهش نمی یابد . این نوع درد ها معمولا در شب مانع استراحت فرد می شود و از جمله علت استخوان درد شبانه، علائم شایع سرطان استخوان می باشد و در این مرحله رشد تومور سریع بوده و به بافت نرم اطراف استخوان نیز سرایت می کند .

تشخیص درد های استخوان مزمن

راه های تشخیص درد های استخوانی مزمن در ابتدا رادیوگرافی می باشد در صورتی که فرد مشکوک به تومورهای استخوانی باشد، کارهای تکمیلی مانند سیتی اسکن و ام آر آی می باشد .

درد های استخوانی طبق باور عموم افراد طبیعی بوده و تاثیر شایانی ندارد، در صورتی که چنین نیست و بهتر است با مشاهده کوچک ترین علائم همچون درد خفیف به متخصصین فوق تخصص درد مراجعه نمایید و جهت درمان دردهای استخوانی اقدام نمایید .

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین کلینیک درد در تهران مراجعه نمایید .