کمر درد

کمر درد یکی از بیماری های شایع در بین عموم افراد و شایع ترین علت ناتوانی است . مشخص کردن علت کالبدشناختی خاص اغلب سخت است؛ فقط درصد کمی از بیماران یک علت زمینه ای قابل تشخیص دارند .

طب سوزنی

طب سوزنی می تواند برای کنترل دردهای ناشی از علت های گوناگون از سردردها و کمر دردها گرفته تا درد مربوط به اختلال مفصل آرواره ای – گیجگاهی یا TMD و درد مربوط به ورم مفاصل و پیچ خوردگی یا کشش عضلانی کمک کننده و مفید باشد . متخصصان طب سوزنی برای رفع مشکلات دیگر بدن نیز این تکنیک را به کار می برند . طب سوزنی روشی است که برای درمان انواع بیماری ها و زیبایی پوست نقش بسزایی دارد .

تاثیرات طب سوزنی بر روی دیسک کمر و درد کمر

طب سوزنی یکی از بهترین روش های درمانی بدون جراحی در درمان کمر درد به شمار می آید . طب سوزنی در درمان دیسک های کمر و کمر درد موثر است و با توجه به شدت بیماری تاثیرات طب سوزنی متفاوت است .

تعداد جلسات درمان کمر درد با طب سوزنی

تعداد جلسات درمان با توجه به میزان درد و شدت بیماری متفاوت است اما تعداد جلسات درمان معمولا هفته ای دو تا سه جلسه می باشد و بین این جلسات باید فاصله ای وجود داشته باشد تا بدن استراحت نماید و نتیجه طب سوزنی که احساس سبکی و کاهش درد است بعد از چند روز خود را نشان دهد .

درمان کمر درد با طب سوزنی

بر اساس مبانی طب شرق نقاطی در بدن هستند که جریان انرژی در مسیرهای متفاوت را کنترل می نمایند. با تحریک این نقاط از طریق فشار یا سوزن زدن بدن به تنظیم رسیده و بیماری درمان می گردد . بر پایه مطالعات بسیاری استفاده از این روش در درمان کمر دردهای فشاری و با منشا عضلانی بسیار موفق بوده است  .

طب سوزنی چگونه عمل می کند ؟

مهمترین تئوری که در طب چینی وجود دارد در واقع وجود مسیر های خاصی در بدن است که انرژی و خون در این مسیر ها حرکت می کند و قسمت های مختلف بدن را تغذیه رسانی می کند و بیماری ها عمده ترین زمانی اتفاق می افتد که حرکت انرژی و خون در قسمت های از بدن مختل شود . نقاطی به نام نقاط طب سوزنی وجود دارد که این نقاط روی همان مسیر های انرژی قرار دارند و همان به آن ها دسترسی داریم . زمانی که ما این نقاط را با سوزن و یا هر وسیله دیگری مانند لیزرو ماساژ تحریک کنیم می توانیم در حرکت خون و انرژی تاثیرگذاری داشته باشیم و باعث درمان ریشه ای بیماری ها شویم .

کلینیک تخصصی درد پردیس با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری ها می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند . برای مشاوره می توانید به کلینیک درد در تهران مراجعه نمایید .

درمان بیماری ها با طب سوزنی

طب سوزنی یکی از شاخه های مهم طب چینی است و طب چینی یک مکتب طبی است می تواند روی درمان کلیه بیماری های انسانی تاثیر بگذارد . بیشترین اثر طب سوزنی زمانی است که در واقع عملکرد قسمتی از بدن دچار اختلال شده باشد که اختلال هم معمولا به دنبال کندی حرکت انرژی و خون و یا اختلال این حرکت در قسمت های خاصی از بدن ایجاد شده باشد . مهمترین بیماری ها که با طب سوزنی قابل درمان هستند در راس آن ها درد است .

تمام درد های بدن از جمله میگرن، آرتروز، سیاتیک، کمر درد و بقیه درد ها با طب سوزنی قابل درمان هستند و سایر بیماری های که می توان با طب سوزنی به نحوه مطلوب درمان نمود بیماری های تنفسی مانند آسم و آلرژی، بیماری های روانپزشکی مانند افسردگی، اضطراب، بی خوابی و به خصوص بیماری های زنان مانند نازایی، اختلالات پریود، میوم یا فیبروم و سایر بیماری های مرتبط با زنان است .

عوارض طب سوزنی

سوزن های مورد استفاده در این روش درمانی بسیار نازک هستند که درد ندارند و در اکثر موارد سوزن ها بدون درد هستند . سوزن های که مورد استفاده قرار می گیرند دو دهم میلی متر قطر دارند و بعضا حتی کمتر می باشند البته سوزن های طب سوزنی سایز های بسیار متفاوتی دارند . طب سوزنی یک روش درمانی بدون عارضه می باشد، ممکن است بعضی از سوزن ها به ندرت کبودی بسیار مختصری به روی پوست بدهند که جایی نگرانی نیست و ظرف مدت ۴۸ ساعت برطرف می شود .

سعی کنید در صورت امکان از انجام برخی فعالیت ها که موجب درد در این ناحیه می شود اجتناب ورزید و یا اینکه حرکات کمر را به حداقل برسانید . جهت درمان و انتخاب روش درمانی مناسب با توجه به شرایط خود می توانید با متخصصین درد در کلینیک درد در تهران مشورت نمایید، برای مشاوره تخصصی با شماره های ۸۸۹۱۶۳۰۱ ۸۸۹۲۵۴۳۰ تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام کلینیک درد پردیس مراجعه کنید .

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین کلینیک درد در تهران مراجعه نمایید .

2 thoughts on “درمان کمر درد با طب سوزنی

1. طاهره - بهمن ۱۲, ۱۳۹۷ در ۲:۴۹ ب.ظ

سلام خسته نباشید، ببخشید سوالی ازتون داشتم اگر هر چه سریع تر پاسخ بدهید ممنون می شوم من یکم کارم سنگین هست و وسایل سنگینی را جابجا می کنم و یک مدت هست که کمر درد شدیدی دارم علاوه بر اینکه مجبور هستم کار کنم، بدون اینکه کارم را کنار بزارم خواستم بپرسم من کمر دردم با انجام طب سوزنی خوب میشه و چند جلسه درمان نیاز هست تا دردم از بین بره ؟

• pardisclinic - بهمن ۱۷, ۱۳۹۷ در ۲:۵۲ ب.ظ

سلام ابتدا باید تشخیص داده شود بعد روش درمانی مشخص گردد . نگران نباشید روش های زیاد غیر جراحی وجود دارد که می شود به شما کمک کرد برای معاینه به کلینیک تشریف بیارید