تاثیر لیزرهای کم توان در بهبود درد

در طی سال های اخیر روش های مختلفی در علم پزشکی رایج شده که یکی از مهم ترین آنها استفاده از لیزرها می باشد. لیزر درمانی در واقع یک روش ایمن و بی خطر در درمان های موثر بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری هایی عصب آسیب دیده، کاهش التهاب و بهبود هرچه سریع تر بافت ها می باشد.

کلینیک تخصصی درد پردیس با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری ها می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند . جهت درمان و انتخاب روش درمانی مناسب با توجه به شرایط خود می توانید با متخصصین درد در کلینیک درد در تهران مشورت نمایید، برای مشاوره تخصصی با شماره های ۸۸۹۱۶۳۰۱۸۸۹۲۵۴۳۰ تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام کلینیک درد پردیس مراجعه کنید .

انواع لیزرها

عموما لیزرها به دو نوع تقسیم بندی می شوند:

• لیزرهای پرتوان : لیزرهایی هستند که حرارت زیادی تولید می کنند و عموما در جراحی ها به کار می روند.
  • لیزرهای کم توان : جزء لیزرهایی هستند که قدرت بازسازی و ترمیم کنندگی سلول را دارند.

تفاوت عمکلردی لیزرهای پوتوان و کم توان

• عمق نفوذ : هرچه قدرت لیزر بالا میزان نفوذ آن به بافت های داخلی بدن بیشتر می باشد.
  • زمان درمان : زمان درمان در صورتی که شدت و عمق نفوذ لیزر بیشتر باشد کوتاه تر می شود.
  • تاثیرات درمانی : هر چه قدرت لیزر بیشتر باشد در درمان دردهای جدی تر از آن استفاده می شود.

لیزر کم توان چیست؟

لیزر کم توان، یک نور تقویت شده است که قدرت هم دوستی با سلول دارد و زمانی که به سلول تابیده می شود می تواند تغییرات فتوشیمیایی زیادی در سلول ایجاد کند که این تغییرات فتوشیمیایی می تواند باعث بهبود وضعیت سلول آسیب دیده شود.

این لیزر در واقع همان لیزر سرد می باشد که بدون ایجاد آسیب به پوست باعث ایجاد تغییرات سلولی و به دنبال آن موجب افزایش گردش جریان خون و کاهش درد و التهاب و ترمیم بافت می شود.

کاربرد لیزرهای کم توان

امروزه لیزرهای کم توان توانسته جایگاه گسترده ای در علم پزشکی پیدا کند. یکی از کاربردهای اصلی این لیزرها استفاده از آنها در درمان بسیاری از مشکلات اسکلتی و عضلانی می باشد. با گذشت زمان ستون فقرات گردن و کمر دچار آسیب و تخریب گردد، همچنین مشکل پدید آمدن قوز در جوانان نیز به دلیل عادات غلط و نحوه غلط نشستن بسیار شایع شده که با استفاده از لیزرهای کم توان می توان به درمان آنها پرداخت.

تاثیر لیزرهای کم توان در بهبود درد

تعداد جلسات مورد نیاز در درمان با لیزر

تعداد جلساتی که برای درمان دیسک گردن یا کمر مورد نیاز است ۲۸ جلسه می باشد. این تعداد جلسات طی ۶ ماه اعمال می شود. زیرا زمانی که درمان سلولی آغاز می شود هرچه سلول توانمندتر می شود و بازسازی بیشتری انجام شود فاصله بین دو جلسه لیزر نیز بیشتر می شود. آخرین سلول هایی که باید تحت درمان قرار بگیرند سلول های عصبی هستند. امروزه با استفاده از لیزر طی ۶ ماه مشکلات عصبی که در نخاع گردن یا کمر اتفاق می افتد ترمیم می شود.

مراقبت های بعد از انجام لیزر

• نحوه نشستن، ایستادن، خوابیدن و بلند کردن شی باید بر اساس اصول علمی و ارگونومی باشد تا ستون فقرات آسیب نبیند. نحوه صحیح انجام این فعالیت ها در طول درمان آموزش داده می شود.
  • افراد در طی درمان با لیزر می توانند با رعایت یک سری نکات و احتیاط لازم به تمام فعالیت های روزمره خود رسیدگی کنند.
  • لیزر باید طبق برنامه ای که به آنها ارائه می شود ادامه داده شود.
  • نیازی به استراحت مطلق نمی باشد.

برخی از خدماتی که توسط کلینیک در پردیس ارائه می شود:

درمان دیسک کمر

ارتوکین تراپی