تاثیر فیزیوتراپی در درمان بیماری ها

فیزیوتراپی Physiotherapy راهی برای زندگی سالم است . شاید تا به حال دقت کرده باشید که چهره بیماری ها تغییر کرده است و از سرخک، فلج اطفال و بیماری های واگیردار خبری نیست و بیماری های غیرواگیردار بیشتر مطرح هستند که از جمله سکته های قلبی، سکته های مغزی، اختلالات عضلانی و اسکلتی، اختلالات عصبی، پدیده چربی، پدیده مهم سالمندی، بیماری دیابت، تحرک بسیار ناکافی و همین طور به حضور تکنولوژی در زندگی و سبک غلط زندگی می توان اشاره نمود .

زمانی که به این پدیده ها نگاه می کنیم، می بینیم که با واکسن ها، آنتی بیوتیک ها و … نمی توان به جنگ این بیماری ها رفت . زمانی که چهره بیماری ها تغییر کرد، قطعا باید روش های درمان و برخورد بیماری ها، تغییر کند .

در صورتی که به این بیماری ها دقت کنیم در می یابیم که نقش توانبخشی به ویژه فیزیوتراپی بسیار حائز اهمیت است . این موضوع در کشور های پیشرفته و در حال توسعه مورد توجه زیادی قرار گرفته است .

تاثیر فیزیوتراپی در درمان بیماری ها

فیزیوتراپی چیست ؟

فیزیوتراپی یک روش موثر در درمان بیماری ها به شمار می آید . در فیزیوتراپی با استفاده از گرما، نور، صوت، دستگاه های الکترونیکی و الکتروتیک، آب درمانی و با استفاده از لیزر، امواج فراصوت و مادون قرمز می باشد . همچنین با استفاده از یک نوار خاص، سوزن های خشک (سوزن های مخصوص فیزیوتراپی) نیز می باشد . در حقیقت فیزیوتراپی بدون درمان های دستی معنا ندارد .

فیزیوتراپی یک روش غیر تهاجمی و بدون نیاز مصرف دارو برای بهبود بعضی از مشکلات جسمی است . این روش افراد را تشویق می کند تا با انجام یک سری حرکات و تغییر سبک زندگی از بروز آسیب های بعدی پیشگیری کند یا آسیب های به وجود آمده را سریع تر درمان کند .

فیزیوتراپی به روش های مختلفی به بهبود درد کمک می کند که عبارت است از :

• کاهش یا از بین بردن درد
  • پیشگیری از پیشرفت بیماری و عمل های جراحی
  • بهبود تحرک و بازیابی حرکات پس از سکته مغزی
  • پیشگیری از آسیب های ورزشی
  • پیشگیری از عدم تعادل و افتادن فرد
  • بهبود بیماران عروقی و دیابت
  • بهبود در بیماری های پوکی استخوان و آرتروز
  • بهبود در درمان انواع درد های مفاصل
  • بیماری های روماتیسم
  • بهبودی پس از اعمال جراحی ارتوپدی
  • انحراف در ستون فقرات و مفاصل
  • و …

اهمیت فیزیوتراپی

در خصوص اهمیت فیزیوتراپی متخصصین معتقدند که، فیزیوتراپی تنها در درمان دردهای مفاصل در بزرگسالی و در اثر تروما موثر خواهد بود، بلکه فیزیوتراپی از دوران کودکی تا سالمندی نیاز است که در این سیر تکامل فیزیوتراپی وجود داشته باشد و توصیه های به افراد نمایید تا سبک زندگی شما را مورد بررسی قرار دهد .

چه زمانی باید به فیزیوتراپی مراجعه نمایم ؟

معمولا پزشکان فرد را برای ادامه درمان بیماری، فیزیوتراپی تجویز می کنند . تعداد جلسات درمان بیماری ها با فیزیوتراپی با توجه به نوع بیماری متفاوت می باشد . در صورتی که مبتلا به بیماری هستید بهتر است به منظور پیشگیری از پیشرفت بیماری ها و عمل های جراحی به پزشک مراجعه نمایید تا در صورت لزوم به درمان توانبخشی و فیزیوتراپی بپردازید .

کلینیک چند تخصصی درد پردیس با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری ها می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند . جهت درمان و انتخاب روش درمانی مناسب با توجه به شرایط خود می توانید با متخصصین درد در کلینیک درد در تهران مشورت نمایید، برای مشاوره تخصصی با شماره های ۸۸۹۱۶۳۰۱ – ۸۸۹۲۵۴۳۰ تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام کلینیک درد پردیس مراجعه کنید .

حیطه ی فعالیت فیزیوتراپیست

معمولا فیزیوتراپیست به درمان بیماری ها در حیطه ی زیر می پردازد که عبارت است از:

• بیماری های مغز و اعصاب
  • بیماری های قلبی عروقی و تنفسی
  • بیماری های روماتیسمی و پوستی
  • بیماری های ارتوپدی و آسیب های ورزشی
  • سوختگی
  • سلامت زنان

امروزه نیاز نظام سلامت به رشته فیزیوتراپی بیشتر احساس می شود . انسان در تمام مراحل رشد به فیزیوتراپیست نیاز دارد . فیزیوتراپی در درمان بیماری های مختلف بسیار موثر می باشد . در صورتی که مبتلا به بیماری هستید و از پیشرفت بیماری و انجام عمل های جراحی می ترسید بهتر است بدون اتلاف وقت به کلینیک درد مراجعه نمایید تا به درمان خود به واسطه طب فیزیکی و فیزیوتراپی بپردازید .

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین کلینیک درد در تهران مراجعه نمایید .