بهترین کلینیک درد در تهران

هر کسی در زندگی خود درد را تجربه کرده است، اما بهتر است بدانید درد یکی از ابزارهای ارتباطی بدن است . درد راهی است که بدن به وسیله آن به انسان می گوید که مشکلی به وجود آمده و ارگانی به درستی فعالیت نمی کند و باید به آن توجه کرد . حال اگر شما اجزای از بدنتان درد می کند، بهتر است برای شناخت نوع درد و درمان آن به کلینیک درد مراجعه نمایید .

یکی موضوعاتی که ذهن بیشتر اکثر افراد را به خود مشغول ساخته این است، بهترین کلینیک درد در تهران چه ویژگی های دارد ؟ کلینیک درد چیست و چه درمان های در آن انجام می شود ؟ در ادامه به طور جامع به توضیح آنان می پردازیم، با ما همراه باشید …

بهترین کلینیک درد در تهران

کلینیک درد چیست ؟ چه درمان های در آن انجام می شود ؟

قدمت کلینیک های درد در کشورهای اروپا و پیشرفته بیش از ۳۰ سال می باشد اما در کشور ما آنچه به عنوان رشته فوق تخصصی درد به صورت آکادمیک شروع به فعالیت کرده است قدمتی بیش از ۱۰ ساله دارد .

کلینیک های درد یک راه کار جدید را در درمان بیماران مبتلا به درد ارائه می دهند . شاید سوال پیش آید چه دردی و کدام درد ها را می توان در این کلینیک ها درمان کرد . طیف وسیعی از درد ها، دردهای مزمن و حاد قابل درمان در این کلینیک ها هستند و هدف از درمان در این کلینیک ها تسکین درد نیست درمان علت ایجاد کننده درد است . مکانیسمی که در این کلینیک ها تفاوت زیادی را با کلینیک های دیگر قائل می شود وجود عمل های مداخله ای است . عمل های که پوست باز نمی شود، زیر دستگاه داخل بدن دیده می شود و روی آن مسیر ها کار می شود .

به طور مثال در بیمارانی که مبتلا به دیسک کمر هستند به جای اینکه پوست باز شود و برش جراحی بخورد و پیامد های دیگر را برای افراد داشته باشد . با وسایلی که نیاز به باز کردن پوست و بیهوشی نیست به درمان انواع درد ها می پردازیم . این مورد به درمان های مربوط به سر و گردن، ستون فقرات، زانو و حتی دردهای احشایی در طیف گسترده قابل انجام است .

امیدوارم بتوانیم با معرفی کلینیک چندتخصصی درد پردیس بیماران که مبتلا به دردهای مزمن هستند را درمان کنیم و زندگی خوبی را برای این افراد به ارمغان آوریم .

بهترین کلینیک درد در تهران

فعالیت اصلی کلینیک های درد چیست ؟

درد تعریف های مختلف دارد، درد می تواند درد حاد یا مزمن باشد . دردی که از سه ماه بیشتر طول کشد، درد مزمن گفته می شود . در کلینیک های درد، به صورت جامع به درد نگاه می شود  و کار اصلی که در کلینیک درد انجام می شود تشخیص علت درد است و درمان های خاصی که فقط در کلینیک ها انجام می شود یکسری درمان های هستند که به درمان های غیر تهاجمی و کم تهاجمی معروف اند یعنی هر نوع درمانی قبل از اینکه نیاز به جراحی باز باشد قابل درمان است .

اگر جراحی را درمان های تهاجمی در نظر بگیریم درمان های غیر جراحی را کم تهاجمی می دانیم که در مجموعه کلینیک درد انجام می شود، طیف بسیار گسترده ای دارد . برحسب تشخیص علت درد از درمان های دارویی استفاده می شود و بعد از این مرحله یک قدم جلوتر می رویم و زمانی که به درمان دارویی جواب نمی دهد، به ورزش و فیزیوتراپی جواب نمی دهد از روش های مداخله ای و کم تهاجمی شامل بلاک عصبی استفاده می شود یک موقع است عصبی را لازم داریم و آن را بلاک کنیم یعنی اینکه مسیر درد را یک جا قطع نماییم و از این طریق به درمان درد ها می پردازیم .

بهترین کلینیک درد در تهران

تلاش ما برای ایجاد کلینیک تخصصی درد در این بود که یک مرکزی را پای ریزی کنیم که به صورت آکادمیک طبق استانداردهای جهانی و به صورت یک کلینیک چند تخصصی خدمات را برای بیماران مبتلا به درد های مزمن به خصوص کمر درد، درد های گردن و درد های عضلانی و اسکلتی فراهم کنیم .

کلینیک درد پردیس جزء معدود کلینیک های است که طبق مجوز رسمی وزارت بهداشت در تهران مشغول به کار است . این کلینیک در مرکز تهران با دسترسی خیلی سریع به ام.آر.آی، مراکز تصویربرداری و آزمایشگاه قرار گرفته است و در این کلینیک مجموعه ای از همکاران بسیار خوب از طب فیزیکی، فیزیوتراپ، فوق تخصص های درد قرار گرفته و کلا تیم یک مجموعه ای از پزشکان و دستیاران برای اینکه بیماری که مراجعه می کند تشخیص و درمان برای آن انجام شود و با کم هزینه ترین درمان به زندگی عادی خود برگردد .

خوشحال می شویم بتوانیم روز به روز گام جدیدی و موثری را در درمان بیماران مبتلا به درد برداریم و راه گشای بیمارانی باشیم که تا به حال درمان جدید به این صورت برای آن ها وجود نداشته است .

کلینیک چند تخصصی درد در تهران

حوزه فعالیت کلینیک چند تخصصی درد، درمان های غیر جراحی و کم تهاجمی درد های مزمن است . هزینه و عوارض کمتر، عدم نیاز به جراحی باز و بیهوشی، عدم نیاز به بستری در بیمارستان، بازگشت سریع تر به شرایط کار و زندگی طبیعی روزانه از مزایای درمان در این کلینیک است .

درمان آرتروز زانو ها با تزریق پلاسما، اوزون، اورتوکین و سیتوکین می باشد . درمان آسیب دیسک های کمری با جراحی لیزری و آندوسکوپی از دیگر خدمات پردیس است . کلینیک چند تخصصی درد پردیس همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ شب آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد .

خدمات و ویژگی منحصر به فرد کلینیک چند تخصصی درد پردیس

طب سوزنی

طب سوزنی می تواند برای کنترل دردهای ناشی از علت های گوناگون از سردردها و کمر دردها گرفته تا درد مربوط به اختلال مفصل آرواره ای – گیجگاهی یا TMD و درد مربوط به ورم مفاصل و پیچ خوردگی یا کشش عضلانی کمک کننده و مفید باشد . متخصصان طب سوزنی برای رفع مشکلات دیگر بدن نیز این تکنیک را به کار می برند . طب سوزنی روشی است که برای درمان انواع بیماری ها و زیبایی پوست نقش بسزایی دارد .

درمان آسیب های ورزشی

آسیب های ورزشی بسته به شدت آسیب دیدگی، نوع رشته ورزشی و حرکت ورزشی تنوع زیادی دارد و انواع آسیب ها ممکن است به فرد ورزشکار، به مفاصل و سیستم حرکتی آن وارد شود . خوشبختانه شایع ترین آسیب ها در حد کشیدگی است که بسته به میزان کشیدگی، کشیدگی درجه یک ، دو و سه دارد . اغلب این آسیب دیدگی ها با درمان های غیر جراحی قابل معالجه است و اغلب ورزشکار به فعالیت ورزشی خود برمی گردد .

ورزش درمانی و فیزیوتراپی

هنگامی که بخشی از بدنتان به درد می آید ممکن است نخستین تمایل شما این باشد که دراز بکشید و استراحت کنید و خود را حرکت ندهید . اما در مورد کمر درد کهنه یا ورم مفصل این کار درست نیست .

در واقع ورزش و حرکت عامل کلیدی کنترل درد است و در بدن مواد ضد دردی به نام آندُرفین ها (endorphins) هستند که در اثر ورزش و حرکت به جریان می افتند . فعالیت بدنی همچنین باعث ریلاکس و آسودگی بافت های بدن می شود و تنش ها و خستگی های روزانه را که اغلب موجب دردهای ماهیچه ای و مفصلی می شوند، برطرف می کند .

نوار عصب و عضله

از دستگاه EMG-NCV یا نوار عصب و عضله جهت تشخیص عصب های بدن مورد استفاده قرار می گیرد . این روش شامل چند قسمت می باشد که EMG و نیدلینگ برای تشخیص مشکلاتی که در عضلات وجود دارد، مورد استفاده قرار می گیرد و قسمت NCV جهت بررسی اعصاب سطحی می باشد .

بهترین کلینیک درد در تهران

بررسی اعصاب سطحی با استفاده از نوار عصب و عضله جهت تشخیص سندرم تونل کارپال است که شیوع بالایی دارد . بهترین روش تشخیصی سندرم تونل کارپال استفاده از نوار عصب و عضله می باشد .

اوزون تراپی

اوزون تراپی، روشی است که از رشد باکتری ها و ویروس های مضر جلوگیری می کند. به طور مثال، در صورتی که عفونتی وارد بدن شما شده باشد، اوزون تراپی مانع از گسترش عفونت و باکتری خواهد شد. اوزون تراپی یکی از موثرترین روش ها در درمان عفونت های ایجاد شده توسط باکتری، ویرس، قارچ و مخمر می باشد.

بیوفیدبک

بیوفیدبک یا پس خوراند، تکنیکی است که به ما یاد می دهد چگونه کارکردهای بدنی خود مانند ضربان قلب، جریان خون، امواج مغزی، تنفس، درجه حرارت بدن، و دستگاه گوارش را به اختیار خود تنظیم کنیم، به این ترتیب قادر می شویم برده ی درد و ناراحتی نباشیم .

بلاک عصبی

بلاک عصبی یا مسدود کردن راه امواج عصبی روشی است که از یکصد سال پیش تا امروز برای ارزیابی و درمان هر دو درد حاد و مزمن به مار رفته است و یک داروی شیمیایی را نزدیک یک عصب خاص تزریق می کنند تا جلوی عصبی مربوط به انتقال حس در را در مسیر های نُسی سپتیو (nociceptive) بگیرد (مسیرهای نُسی سپتیو مسیرهایی عصبی هستند که سیگنال های درد ناشی از عوامل فیزیکی یا شیمیایی را از بافت های بدن به مراکز احساس درد می رسانند) . با مسدود کردن این مسیرهای عصبی آن ناحیه از بدن بی حس می شود .

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین کلینیک درد در تهران مراجعه نمایید .