ارتوکین تراپی

ارتوکین تراپی یکی از درمان های تایید شده و در حال گسترش برای درمان و پیشگیری از پیشرفت استئوآرتریت یا همان آرتروز مفاصل به خصوص آرتروز زانو و پارگی های تاندون شانه می باشد . ارتوکین تراپی یکی از روش های نوین دردرمان بیماری ها و به منظور کنترل بیماری ها به شمار می آید . با ارتوکین تراپی می توان درد، تورم و محدودیت حرکت در بیماری آرتروز را با چند جلسه درمان نمود .

ارتوکین تراپی

نحوه انجام ارتوکین تراپی

در این روش با استفاده از خون خود بیمار مواد لازم استخراج شده و در چندین مرحله به مفصل یا محل پارگی تاندون تزریق می شود . این روش درمانی بدون بیهوشی و با بی حسی موضعی انجام می شود .

طبق فرآیند های خون انسان به وسیله کیت های آماده سازی می شود . پس از مرحله آماده سازی تزریق در ناحیه مورد نظر صورت می گردد . شایان ذکر است، ماده تهیه شده از سرم خون در چهار مرحله و در هر مرحله در فواصل زمانی پنج تا هفت روز یک بار به فرد تزریق می شود .

کاربرد ارتوکین تراپی

• درمان آرتروز
  • مشکلات فتق دیسک
  • تنگی کانال نخاعی
  • کاهش درد مفاصل
  • درمان آسیب دیدگی ها و پارگی های تاندون ها

ویژگی های روش ارتوکین تراپی

ارتوکین تراپی یکی از روش های ایمن است که خاصیت ضدالتهابی و دارای فاکتور رشد می باشدو به همین منظور سبب می شود تا کاهش درد مفاصل، التهاب، بهبود حرکت مفصلی، کاهش مصرف مسکن ها و در نهایت بهبود کیفیت زندگی فرد شود .

چه زمانی نباید از ارتوکین تراپی استفاده گردد ؟

زمانی که فرد مبتلا به بیماری اسهال، تب و عفونت شدید است، بهتر است از روش درمانی ارتوکین تراپی استفاده نشود . پس از سه روز بعد از درمان اسهال می توانید از این روش درمانی استفاده نمایید . در صورت مصرف داروهای آنتی بیوتیک و انجام واکسیناسیون بهتر است به ترتیب به مدت هفت و چهار روز صبر نمود و سپس ارتوکین تراپی انجام دهید .

کلینیک چند تخصصی درد پردیس با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری ها می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند . جهت درمان و انتخاب روش درمانی مناسب با توجه به شرایط خود می توانید با متخصصین درد در کلینیک درد در تهران مشورت نمایید، برای مشاوره تخصصی با شماره های ۸۸۹۱۶۳۰۱  ۸۸۹۲۵۴۳۰ تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام کلینیک درد پردیس مراجعه کنید .

مراقبت های بعد از ارتوکین تراپی

بهتر است پس از انجام ارتوکین تراپی به مدت ۴۸ ساعت از انجام فعالیت های سنگین اجتناب ورزید .

لازم ذکر است پس از انجام ارتوکین تراپی ممکن است به مدت ۴۸ ساعت احساس درد داشته باشید و گاهی نیز احساس بی حسی خفیف، تورم و گرمی در ناحیه تزریق به مدت دو ساعت نیز وجود دارد . اما در صورتی که موارد ذکر شده بیش از زمان گفته شده ادامه داشت بهتر است به متخصصین درد مراجعه نمایید .

چه کسانی می توانند این روش درمانی را بکار گیرند؟

تنها متخصصین طب فیزیکی که آشنایی کامل با این روش درمانی دارند و دوره های آموزشی را گذرانده اند می توانند از روش درمانی ارتوکین تراپی استفاده نمایند .

ارتوکین تراپی یک روش درمانی بسیار موثر در درمان آسیب های ورزشی به شمار می آید . ارتوکین تراپی یک روش درمانی غیر تهاجمی است که در این روش از مواد خارجی استفاده نمی شود . در حال حاضر این روش درمانی، راه درمان بیماران با مشکلات مفصلی خفیف و متوسط است .

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین کلینیک درد در تهران مراجعه نمایید .

2 thoughts on “ارتوکین تراپی

1. افشین - تیر ۱۹, ۱۳۹۸ در ۶:۰۳ ب.ظ

با سلام هزینه کل ارتوکین تراپی چقور می باشد . متشکرم

• pardisclinic - تیر ۲۴, ۱۳۹۸ در ۴:۵۶ ق.ظ